خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط‌زیست پیرانشهر به ایلنا خبر داد:

تحویل عاملان شکنجه یک قلاده روباه در پیرانشهر به مقامات قضایی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیرانشهر از شناسایی و معرفی عاملان آزار و اذیت یک قلاده روباه به مقامات قضایی در یکی از روستاهایی پیرانشهر خبر داد.

طه ایزان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پیرانشهر، در خصوص فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که بدرفتاری با یک حلقه روباه را به تصویر کشیده است، گفت: خوشبختانه با همکاری به موقع نهادهای مردمی سه نفر از عاملان اصلی این حرکت ناپسند شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

رئیس محیط زیست شهرستان پیرانشهر در ادامه سخنان خود عنوان کرد: جنبه های اجتماعی این قضیه به حدی نامقبول و بدور از رفتارهای‌انسانی است که موضوع برای همه مردم و بویژه مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار، دادستان، قضات و بویژه مدیرکل محیط زیست در استان مورد توجه قرار گرفته است و همه آنها پیگیر سریع و خارج ار نوبت این پرونده هستند.

ایزان افزود: متخلف از اقدام ناپسند شدیداً ابراز پشیمانی و ندامت کرده و ابراز داشته است که این اقدام خود را دو سال قبل و با همکاری یکی از فرزندان خود انجام داده است.

رئیس محیط زیست پیرانشهر در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از کلیه مسئولان که پیگیر پرونده بودند و همچین سمن ها و نهادهای مردمی؛ ابراز امیدواری کرد: دیگر در هیچ نقطه ای شاهد بروز چنین خطای بزرگ انسانی نباشیم چرا که حیوانات هم همانند انسان حق زندگی کردن در محیط زیست را دارند و چرخه حیات بدون وجود چنین حیواناتی کاملا بی معنی خواهد بود و بدون شک خاطیان این رفتار غیر انسانی به سزای عمل خود خواهند رسید.

کد خبر : ۴۳۹۰۵۱