خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

مشارکت مرزنشینان در توسعه صادرات از بازارچه‌های مرزی استان افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: همراهی و مشارکت مرزنشینان در توسعه صادرات از بازارچه‌های مرزی استان امری غیرقابل انکار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عصمت سرفرازی افزود: اصل اعتماد و همراهی و مشارکت مردم به عنوان یک موضوع مهم و پایه‌ای در دولت تدبیر و امید همواره مورد توجه و تاکید قرار داشته و دارد.

وی تحقق برنامه‌های مربوط در این زمینه را منوط به همراهی مرزنشینان عزیز برشمرد و خاطر نشان ساخت: قطعاً این مشارکت و همراهی موجب تقویت مولفه‌های امنیتی استان نیز خواهد بود.

سرفرازی شرط توسعه بازارچه‌های مرزی را ایجاد رقابت بین تعاونی‌های مرزنشین عنوان کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مرز و مرزنشین به نحو مطلوب و مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ارتباط با انتخاب پیمانکار برای ارائه خدمات مطلوب در بازارچه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه گفت: این انتخاب باید بر اساس قوانین و الزام انجام مزایده بر اساس ضوابط قانونی با اولویت مرزنشینان و روستائیان بوده و به متقاضیان واجد الشرایطی واگذار شود که آمادگی بیشتری برای خدمت رسانی در این منطقه داشته باشند.

سرفرازی اجرای مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود: چنانچه مصوبه‌ای در روند اجرا با مشکلی مواجه است با پیگیری مناسب و سریع از طریق دبیرخانه شورای ساماندهی مبادلات مرزی این مشکل باید مرتع شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری خدمات قابل ارائه به تعاونی‌های مرزنشین داده شود تصریح کرد: تا پایان سال جاری برای حضور سایر شرکت‌ها نیز فراخوان ارائه خواهد شد.

وی به امنیت پایداری که امروز در استان وجود دارد اشاره کرد و افزود: حفظ و تقویت این امنیت مرهون تلاش و مشارکت مرزنشینان عزیز و همکاری آحاد مختلف مردم است.

کد خبر : ۴۳۹۳۰۷