خبرگزاری کار ایران

سرپرست فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی خبرداد:

تزریق گاز سکوی فاز 21 به شبکه سراسری

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از تزریق گاز سکوی فاز 21 میدان پارس جنوبی به شبکه سراسری گاز خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا عبادی گفت: پس از شیرین سازی گاز دریافتی از این سکو و کسب مجوز از شرکت ملی گاز ایران، وارد خط لوله سراسری چهارم گاز شد.

عبادی افزود: پس از فرآورش گاز ترش سکوی فاز 21، تولید محصولات این فازها شامل گاز شیرین و میعانات گازی آغاز و سرانجام گاز دریافتی در کمترین زمان ممکن و با رعایت همه استانداردهای ایمنی، شیرین سازی شد.

به گفته وی، سکوی فاز 21 توان تولید 28 میلیون مترمکعب گاز را دارد و با تولید این مقدار گاز، ظرفیت برداشت از میدان گازی پارس جنوبی به 515 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

قرار است فازهای 20 و 21 امسال به بهره‌برداری برسند.

با بهره‌برداری از این 2 فاز، علاوه بر تزریق روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری،77  هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد، سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و 100 هزار تن گاز مایع به ظرفیت تولیدات میدان گازی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

از 24 فاز پارس جنوبی تاکنون 13 فاز به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است و فازهایی مانند 17و 18،  19 و 20 و 21 با بخشی از ظرفیت خود در حال تولید هستند. 

قرار است این فازها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند که با بهره‌برداری از آنها 100 میلیون مترمکعب به تولیدات میدان گازی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

با بهره برداری کامل از همه فازهای پارس جنوبی روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز از این میدان تولید خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۹۳۹۶