خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز خبرداد:

بازنگری طرح جامع آلودگی هوای کلانشهر کرج

سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج بازنگری و تا 2 ماه آینده به روز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان البرز که در استانداری برگزار شد، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج 5 سال پیش تهیه و مصوب شده بود که با توجه به تغییراتی در میزان آلایندگی‌ها و نوع آلوده‌کننده‌ها نیاز است تا این طرح به روز شود. 

وی اظهار داشت: برای به روزرسانی این طرح بایستی از نظر اساتید دانشگاهی و همچنین مشارکت اعضای کارگروه استفاده شود. 

 1

وی با اشاره به ارایه گزارش دستگاه‌های عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: در این نشست، گزارشی از وضعیت منابع آلاینده ثابت و متحرک ارایه شده که مقرر شد با به روز رسانی طرح جامع، وظایف دستگاه‌های دولتی در این کارگروه به روز می‌شود. 

ارتقایی بیان داشت: براساس این طرح بایستی اعضای کارگروه همچون شهرداری‌ها و زیر مجموعه آن، محیط زیست و ... گزارشات خود را به روز ارایه دهند. 

وی گفت: براساس گزارش محیط زیست استان میزان آلودگی هوا در سال‌های 95 و 94 نسبت به سال‌های قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز افزود: یکی دیگر از بحث‌ها اقداماتی بود که شهرداری کرج در رابطه حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی و مباحث مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل کرج ارایه شد که بر همین اساس در شهرداری کرج سومین ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی را در کشور داریم. 

وی بیان داشت: نصب تابلوهای نمایشگر در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و تاسیس شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری کرج که مصوبات مربوطه را گرفته‌اند و پیگیر آن هستند که شرکت را پس از مراحل قانونی راه اندازی کنند. 

وی افزود: تمام این اقدامات کمک می‌کند تا کیفیت هوا را به خوبی پایش کرده و هم اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوا در سطح استان و شهر کرج داشته باشیم. 

وی همچنین تاکید کرد که اجرای طرح زوج و فرد در شورای ترافیک طرح شود و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد. 

ارتقایی همچنین اظهار داشت که استفاده از کاتالیست در مراکز معاینه فنی الزامی شود.ش

کد خبر : ۴۳۹۸۳۲