خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد:

فعالیت ۳هزار دستگاه در صنعت حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۳ هزار دستگاه در صنعت حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، عبدالحسین علی اکبری در مراسم گرامیداشت روز راهداری و حمل و نقل اظهارداشت: کمتر از یک سال است که راهداری از مجموعه شهرسازی جدا و با حمل و نقل و پایانه‌ها ادغام شده که فرصت خوبی برای بهبود وضعیت حمل و نقل استان فراهم شده است. 

وی ادامه داد: امروز نزدیک به ۸۰۰ نیرو به مجموعه حمل و نقل اضافه شده است که جمعیت فعال را نزدیک به ۱۰۰۰ نفر کرده ونتیجه آن نیازمندی تهیه تجهیزات ویژه برای بهبود خدمات می‌باشد. 

این مقام مسئول ادامه داد: امروزه باید راهدار خانه‌های استان آذربایجان غربی با توجه مشکلات جاده‌ای مجهز‌تر از سایر راهدار خانه‌های کشور باشند، ودراین خصوص راهدارخانه گردنه قوشچی در اولویت تجهیز برای ماه‌های باقی مانده سال در استان آذربایجان غریب قرار دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۹۵ با رشد ۱۱ درصدی ارائه خدمات جاده‌ای روبرو بوده‌ایم، همچنین در حال حاضر شاهد فعالیت ۶۸۱ اتوبوس، بیش از هزار می‌نی‌بوس و هزار و ۶۸۴ سواری در جاده‌های استان هستیم که امیدواریم بتوانیم با کمک دولت اقدام ویژه‌ای برای افزایش سطح خدمات داشته باشیم. 

وی در مورد مشکلات برای برخی از شرکت‌های حمل ونقل در استان آذربایجان غربی افزود: متاسفانه تعدد زیاد این شرکت در استان آذربایجان غربی به بالای ۳۰۰شرکا رسیده است، که اداره کل راهداری استان آذربایجان غربی برای تعامل بیشتر دفتر صنفی این شرکت‌ها ارتباط مستمر دارد. 

وی در مورد آزاد راه دریاچه ارومیه نیز افزود: متاسفانه مشکلاتی که با شر کت صدر در سالهای گذشته در مورد آزاد راه راه دریاچه ارومیه وجود داشت مقداری از برنامه زمان بندی شده در مورد تجهیز وتعریض این آزاد راه با مقداری تاخیر روبرو شده است. 

احمدی در مورد نوع تسویه حساب با پیمانکاران آزاد راه دریاچه ارومیه نیز به خبرنگاران گفت: طی قراردادی که با پیمانکار آزاد راه دریاچه ارومیه گرفتن حق عوارضی طی مدت مشخص به این شرکت مجری برنامه آزادراه واگذار شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به سنگینی ترددهای جاده‌ای، اعلام کرد: ۷۸ میلیون تردد در کل محور‌ها امسال ثبت شده است که ۲۳ میلیون مورد تخلف داشتند و این نشان از ضرورت نظارت و رسیدگی بیشتر در عرصه راهداری است. 

وی گفت: مجتمع خدمات رفاهی راهداران ۱۸ باب در دست ساخت و ۱۸ باب در دست بهره‌برداری است و ۴۱۰ دستگاه عملیات زمستانی سبک و سنگین برای زدودن برف و یخ جاده‌ای فعالیت می‌کنند. 

این مسؤول از ذخیره ۱۲ هزار تن نمک برای زدودن برف و یخ جاده‌ای خبر داد و عنوان کرد: انتظار مردم این است که ۷ هزار کیلومتر جاده را به وقت بارش برف اتوکشی کنیم در حالی که چنین عملی ممکن نیست و استفاده از نمک به بتن و آسفالت جاده‌ها آسیب می‌زند در نتیجه تلاش ما نمک پاشی به محل‌های شیب‌دار است.

کد خبر : ۴۴۰۱۶۶