خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان:

مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۱۸۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: آمار گردشگران در تابستان امسال نسبت به سال گذشته افت داشت که بر اساس بررسی های صورت گرفته مهم ترین دلیل این کاهش آمار، مشکلات و مسائل اقتصادی است که متاسفانه مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی با اعلام این خبر گفت: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر‌ها و طبیعت بکر روستاهای این استان موجب شده است در فصول مختلف سال شاهد حضور جمع قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم. 

وی اظهارداشت: آمار گردشگران در تابستان امسال نسبت به سال گذشته افت داشت که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مهم‌ترین دلیل این کاهش آمار مشکلات و مسائل اقتصادی است که متاسفانه مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: ناامنی‌ها و حضور گروهک‌های تکفیری در کشور عراق هم یکی از دلایل کاهش آمار گردشگران استان در تابستان امسال بود چون شمار قابل توجهی از گردشگران استان، کسانی هستند که به کشور عراق مسافرت می‌کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل استان در بحث توسعه گردشگری مباحث زیرساختی، به خصوص در حوزه راه‌های مواصلاتی است. 

علوی از رشد اعتبارات مربوط به حوزه گردشگری در استان خبر داد وگفت: تا این لحظه تخصیص اعتباریافته نداشته‌ایم ولی بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در اختصاص اعتبارات رشد خواهیم داشت. 

وی رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی کردستان را توسعه گردشگری در دو بخش فرهنگی و بوم گردی عنوان کرد و ابراز داشت: تور‌های آشنایی با مناطق گردشگری در همین راستا برگزار می‌شود. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری در همین راستا تور آشنایی آژانس‌های گردشگری نام دار کشور در بهار و پاییز امسال طی دو مرحله برگزار شد و تور زمستان نیز در دست اقدام است. 

وی با اشاره به اینکه مسیرهایی که تاکنون گردشگران نرفته‌اند در این تور‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد عنوان کرد: برنامه تور آژانس‌های گردشگری خارجی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. 

علوی همچنین از برگزاری تور آشنایی آژانس‌های خارجی با مناطق کمتر شناخته شده استان در بهار سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون ۵ تا ۶ کشور برای شرکت در این تور ثبت نام کرده و مراحل برگزاری این مهم به صورت ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد. 

وی در پایان گفت: روستائیانی که بخواهند اماکن اقامتی خود را به فضایی برای پذیرایی گردشگران تبدیل کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد از صندوق کارآفرینی امید دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز