خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

راه اندازی شهر هوشمند با کمک بخش خصوصی در کرمان

استاندار کرمان گفت: با کاهش فرآیندهای اداری و بروکراسی اداری باید دسترسی مردم به شبکه‌های اداری آسان و از طریق شبکه‌های دولت الکترونیک انجام گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح چهارشنبه در آئین انعقاد 3 تفاهم‌نامه‌ توسعه شبکه استانی دولت و دولت همراه که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، ایجاد دولت الکترونیک را از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای ارتقا سطح رفاه مردم و کاهش هزینه‌های مردم و دولت عنوان کرد و افزود: با کاهش فرآیندهای اداری و بروکراسی اداری باید دسترسی مردم به شبکه‌های اداری آسان و از طریق شبکه‌های دولت الکترونیک انجام گیرد.

وی بر راه اندازی شهر هوشمند با همکاری بخش خصوصی در استان کرمان تاکید کرد و یادآورشد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از خدمات دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان از طریق شبکه دولت الکترونیک انجام می‌‌پذیرد که باید این شبکه بروز رسانی شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های توسعه شبکه استانی دولت و دولت همراه در استان، خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه می‌تواند استان کرمان را در همه زمینه‌ها ارتقا بخشیده و آن را در ارائه خدمات به مردم در رتبه‌های نخست جدول قرار دهد.
 
اتصال 14 هزار و 236 دستگاه و سازمان از سطح ملی به سرویس‌های شبکه دولت

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری نیز در ادامه این آئین با اشاره به اینکه در دوران جنگ افرادی که از تجهیزات ارتباطی موثرتری برخوردار بودند، در عملیات‌ها عملکرد موفق‌تری داشتند، گفت: دولت‌داری و حکومت‌داری خوب نیز به استفاده از فناوری اطلاعات مربوط می‌شود.

عطاالله ملکی‌تبار با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر استفاده از فناوری اطلاعات، افزود: فناوری اطلاعات یک ابزار برای افزایش راندمان شخصی است که می‌توان راندمان اداری را با آن افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال رشد است بگونه‌ای که در همه زمینه‌ها تاثیر می‌گذارد، یادآورشد: شرکت‌های سرمایه‌گذار در فناوری اطلاعات از دولت انتظار دارند که از آنها حمایت کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری یکی از نقاط ضعف کشور را نبود داشبورد اطلاعاتی دقیق عنوان کرد و گفت: جایگاه فناوری اطلاعات در راستای اجرای طرح دولت هوشمند باید در روابط شخصی و اداری ارتقا یابد.

ملکی‌تبار با تاکید براینکه 14 هزار و 236 دستگاه و سازمان از سطح ملی تا ادارات استانی در سراسر کشور از سرویس‌های شبکه دولت بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: در شبکه دولت 30 سرویس از قبیل پیام دولت (سپاد) فعال است بگونه‌ای که و امکان اتصال این شبکه به شبکه‌های دیگر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای موبایل به کمک دولت می‌آید،افزود: فناوری APN نیز به طور جد دنبال می‌شود و استان کرمان پنجمین استانی است که از این فناوری بهره‌مند خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از طریق انعقاد قرارداد مشارکتی جلب مشارکت عمومی برای کاربری بیشتر و افزایش ضریب نفوذ، ارزیابی و کنترل میزان پیشرفت در استان ها به همراه تشویق استان‌های برتر و پیشرو را از مزایای فناوری APN دانست.
 
 تجهیز 400 نقطه روستایی استان به اینترنت پرسرعت
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان نیز در ادامه به ظرفیت‌های گسترده شبکه مخابراتی استان برای ارائه خدمات به مردم استان و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید پهنای باند ورودی استان کرمان به شش برابر توسعه یافته است بگونه‌ای که تمام مراکز شهرستان‌های تابعه استان به  اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.

محمد دوست‌محمدی با اشاره به اینکه400 نقطه روستایی در استان کرمان طی 40 ماه گذشته به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند، افزود: طی این مدت 600 هزار سیم کارت در استان صادر و توزیع شده است.

 وی با تاکید براینکه استان کرمان باید رتبه نخست دولت الکترونیک باشد، خاطرنشان کرد: امید می‌رود ظرفیت‌سازی نسل سوم و چهارم همراه اول در تمام شهرهای استان کرمان تا پایان سال جاری انجام شود.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این آئین 3 تفاهم نامه توسعه شبکه استانی دولت و دولت همراه فی مابین استانداری کرمان و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری منعقد و مبادله شد.

کد خبر : ۴۴۰۲۲۵