خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد:

سازمان ثبت احوال بازوی توانمند دولت در امر هویت و شناسایی است

استاندار یزد به مناسبت روز ملّی ثبت احوال پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» به شرح زیر است:
بسمه تعالی
نام‌گذاری سوم دی‌ماه روز صدور اولین شناسنامه ایرانی در سال 1297 ، به عنوان روز ملی ثبت احوال تأکیدی بر اهمیت مدارک هویتی، انسجام بخشی ملی و سامان دهی امور اجتماعی و ارتباط مردم و دولت است.

هدف از نامگذاری این روز، ارج نهادن به امر مهم ثبت رویدادهای حیاتی و حراست و پاسداری از هویت و تابعیت ایرانی و فرصتی است ارزشمند به منظور تبیین تلاش‌های خدمتگزاران عرصه ثبت احوال که در طول ادوار گذشته منشأ خدمات و تحولات چشمگیری بوده‌اند.

ثبت وقایع حیاتی شالوده شناسایی نیازهای نسل فعلی و آتی و ابزار کارآمدی برای سیاست گذاران و برنامه‌ریزان کشور است و غفلت از آن، برنامه‌ریزی‌ها برای نسل فعلی و آتی را با خطای جبران ناپذیر مواجه می‌کند.

سازمان ثبت احوال کشور، در حال حاضر متولی بزرگترین و مهمترین پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور است که با ارائه خدمات به سایر دستگاه‌های اجرایی ، بازوی توانمند دولت در امر هویت و شناسائی است.

این سازمان به عنوان کانون اطلاعات هویتی و ثبت رویدادهای حیاتی نقش مهمی در ارتباط دولت و ملت در نظام سیاسی و اجتماعی کشور از جمله در امر برگزاری انتخابات دارد.

ارائه خدمات الکترونیکی، صدور کارت هوشمند ملی برای همه ایرانیان، ایجاد آرشیو بزرگ الکترونیکی اسناد هویتی نمونه‌ای از فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن ارج نهادن به خدمات کارکنان این نهاد حاکمیتی، روز ثبت احوال را به مردم عزیز و شریف استان یزد و کلیه همکاران این سازمان تبریک می‌گویم و از تلاش کلیه کارکنان به ویژه مسئولان خدوم ثبت احوال استان یزد تقدیر و تشکرمی‌کنم.

امید است با عنایت خداوند متعال همه خادمان مردم شریف، در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق منویات امام راحل و رهبری معظم انقلاب مؤید و منصور باشند.

کد خبر : ۴۴۱۰۰۵