خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی کردستان:

بارش پاییزه امسال به لحاظ وضعیت زراعی برای استان مطلوب نبوده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۱۳۷

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی فعال از امروز به استان خبر داد.و گفت: بارش پاییزه امسال به لحاظ وضعیت زراعی برای استان مطلوب نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد طالب حیدری امروز در جلسه ستاد بحران که با حضور دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بارش پاییزه امسال به لحاظ وضعیت زراعی برای استان مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش امسال به نسبت سال گذشته بسیار کم بوده است، عنوان کرد: بیشترین کاهش بارش را به ترتیب شهرستان های سنندج، کامیاران و دهگلان به خود اختصاص داده اند.

حیدری وضعیت بارش ها در هیچ کدام از شهرستان ها را مطلوب ندانست و گفت: امسال در شهرستان مریوان پیش بینی 271 میلیمتر بارش را داریم اما 220 میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان ورود سامانه بارشی فوقالعاده فعال  را برای استان ارزیابی کرد و تصریح کرد: سامانه بارشی جنوبی گرم حاره ایی استان را در بر می گیرد و بیشتر تمرکز بارش ها در غرب و جنوب استان خواهد بود.

وی ورود این سامانه را سبب جبران کمبود بارش های پاییزی ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود در تمامی شهرستان ها بارش 50 میلیمتر و شاید بالاتر را داشته باشیم.

حیدری مولفه این سامانه را هوای گرم دانست و ادامه داد: انتظار رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق استان داریم.

وی در پایان گفت: احتمال آبگرفتگی معابر در سطح شهر وجود دارد؛ بنابراین تمهیدات لازم باید اتخاذ شود، همچنین وزش باد و کولاک در ارتفاعات نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز