خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

کارخانه کک‌سازی طبس در کشور منحصر به فرد است/ معادن طبس دولتی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۷۷۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر راه‌اندازی کارخانه کک سازی طبس؛ این کارخانه را در کشور منحصر به فرد و بسیار پیشرفته عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در طبس، محمد رضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید خود از کارخانه کک سازی طبس در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: پیشنهاد کردیم با توجه به اینکه این کارخانه با هدف صادرات ساخته شده محصولات خود را پیش فروش کند تا بخشی از مشکلات آن حل شود.

وی افزود: بانک توسعه ایرانیان اعلام آمادگی کرده و قرار است وام موردنیاز کارخانه را پرداخت کند.

کارخانه کک طبس که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است، دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و با سرمایه‌گذاری ۲۸۰۰ میلیارد ریالی دارای ۳ میلیون مترمربع مساحت و ۲۷۰ هزار مترمربع زیربنا است که با بهره‌برداری از آن سالانه ۴۵۰ هزار تن کک متالوژیکی تولید و بالغ بر ۳۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در دومین روز سفر خود بعد از بازدید از کارخانه کک‌سازی از طرح زغالشویی ممرادکو، معدن زغالسنگ معدنجو، واحد فرآوری زغال و تونل استخراج زغالسنگ پروده بازدید کرد.

وی در پایان سفر دو روزه خود در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بازدید خیلی خوبی بود پیشنهاداتی نیز ارائه دادیم از جمله انتقال این تجارب به سایر معادن و تشکیل چندین شرکت تخصصی زیرمجموعه که به معادن دیگر نیز سرویس و خدمات ارائه دهند.

 نعمت زاده گفت: شاید در آینده اینجا مکانی شود که علاوه بر تعمیرات، تجهیزات معدنی را بسازند و به داخل و خارج از کشور نیز ارائه کنند.

وی ادامه داد: واحد پروده با داشتن حدود 200 نفر کارشناس و مهندس از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برگشت معادن پروده به ایمیدرو و بخش دولتی نیز گفت: اینجا خصوصی شده است و به ایمیدرو ربطی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز