خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی 3 هزار خانه مسکونی ناکارآمد در تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی سه هزار خانه مسکونی ناکارآمد در شهر تبریز خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدارشهری محدوده‌ها و محلات هدف‌استان، اعلام کرد: برای جابه‌جایی سه هزار خانه ناکارآمد در تبریز، تاکنون 171خانه مسکونی‌جدید احداث شده که بعد از رفع موانع آنها تحویل داده می‌شوند و برای احداث بقیه واحدها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
 
وی اضافه‌کرد: شهرداری‌ها با در نظر گرفتن مشوق‌هایی در صدور پروانه‌ها و عوارض سعی دارند تا مردم را برای جابه‌جایی از خانه‌های ناکارآمد تشویق کنند.
 
معاون عمرانی‌استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌‌های‌اعتباری دولت، همکاری و سخت‌کوشی همه دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق اهداف ستاد بازآفرینی پایدار شهری ضروری دانست و گفت: این ستاد با رویکردی جدید فعالیت می‌کند.
 
پورمهدی افزود: این ستاد در گذشته فقط به مباحث مربوط به فضاهای کالبدی شهرها می‌پرداخت، اما در حال حاضر توانمندسازی و رسیدگی به مسایل اجتماعی و مشکلات ساکنان شهرها از اهداف این ستاد است.
 
وی بیان کرد: احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله اهداف این ستاد است که برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شده است.

کد خبر : ۴۴۱۸۴۲