خبرگزاری کار ایران

طی ۲ سال گذشته؛

275 نفر در سواحل شمالی کشور غرق شدند/ مازندران با بیشترین آمار قربانیان

رئیس اداره حوادث و سوانح وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت گفت: طی دو سال گذشته، 710 نفر در سواحل شمالی کشور دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد، 275 نفر فوت کرده اند.

به گزارش ایلنا  از رشت، علیرضا مغیثی در جلسه هماهنگی و تبادل نظر در زمینه تدوین برنامه جامع پیشگیری از موارد غرق شدگی دریای خزر در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت افزود: در دو سال گذشته، 710 نفر در سواحل شمالی کشور دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد، 275 نفر فوت کرده اند.

رئیس اداره حوادث و سوانح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مازندران بیشترین آمار غرق شدگی و فوتی‌های ناشی از آن را دارد، تصریح کرد: در دو سال گذشته ، 512 نفر در مازندران دچار غرق شدگی شدند که 173 نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد فوت شده، 147 نفر در سال 93 و 128 نفر در سال 94 بوده اند.

40+درصد+جانباختگان+حوادث+رانندگی+روستایی+هستند

مغیثی خاطر نشان کرد: در این مدت 84 نفر در گیلان و 18 نفر در گلستان به دلیل غرق شدگی جانشان را از دست دادند.

وی  با بیان این که 89 درصد از غرق شدگان مرد و 11 درصد زن بوده اند، اظهار داشت: 88 درصد از غرقی ها در سواحل شمالی کشور مربوط به خارج از طرح های سالم سازی دریاست.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال کاهش موارد غرق شدگی است.

علی داوودی با بیان اینکه دسترسی مردم به سواحل زیاد است، تصریح کرد: غرق شدگی تنها در فصل تابستان یا بهار اتفاق نمی افتد بلکه حتی در فصل زمستان نیز غرق شدگی ناشی از ماهیگیری و برخورد قایق های کوچک را داریم

وی افزود: ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از غرق شدگی از تاکیدات وزارت بهداشت است بنابراین آموزش داوطلبان، خانواده ، بهورزان و همه قشرها بایستی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم آمار غرق شدگی را کاهش دهیم.

داوودی خاطر نشان کرد: پیشگیری از غرق‌شدگی هزینه‌های نظام سلامت را کاهش می‌دهد، بنابر این برنامه ریزی در این رابطه حائز اهمیت است.

وی همکاری رسانه ها و سازمان های بین بخشی را برای کاهش آمار غرق شدگی مهم دانست و اظهار کرد: با همکاری و تعامل می توانیم شاهد کاهش آمار غرق شدگی در سواحل شمالی کشور باشیم.

کد خبر : ۴۴۲۲۴۴