خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان مطرح کرد:

مردم مطالبه‌گر حقوق شهروندی خود باشند

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۴۲

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان خواستار تلاش برای ارتقاء فرهنگ مطالبه‌گری در لرستان شد و گفت: شهروندان می‌بایستی با حقوق خود آشنا باشند و فرهنگ مطالبه گری در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، بهرام براری ظهر روز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان لرستان برگزار شد، افزود: مردم باید از حقوق شهروندی مطلع شوند و خواستار اجرای حقوق شهروندی خود باشند. 

 وی اظهار داشت: اولین محور حقوق شهروندی، تربیت شهروندی است که باید با آموزش به همه اقشار جامعه به شناخت حقوق شهروندی پرداخت تا بتوانیم فرهنگ مطالبه گری را در جامعه افزایش داده و از حقوق خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های نظارتی اداره کل تعزیرات لرستان افزود: اهداف اجرای این طرح ها در مرحله نخست پیشگیری، فرهنگ‌سازی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است و در مرحله عملیاتی و اجرایی‌طرح، همه دستگاه‌های نظارتی که به نحوی بر عرضه و فعالیت واحدهایی که به‌ نوعی خدمات‌رسانی می‌کنند، نظارت دارند با تعزیرات حکومتی استان همراهی و مشارکت خواهند داشت.

نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی داروخانه پیگرد قانونی دارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان همچنین عنوان کرد: هرگونه فروش دارو و نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی داروخانه و پزشک دارو ساز تخلف است و با نسخه پیچ و مسئول فنی برخورد قانونی می شود.

وی‌با بیان اینکه بر فعالیت داروخانه‌ها در بخش عرضه و فروش دارو و مکمل‌های دارویی، لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی اعمال نظارت می‌شود، اظهار داشت: بر اساس قانون، فروش دارو در داروخانه‌ها و نسخه‌پیچی لزوماً بایستی تحت نظر مسئول فنی باشد که این شخص پزشک داروساز است بنابراین هرگونه فروش دارو و نسخه‌پیچی بدون مسئول فنی تخلف و مستلزم برخورد قانونی است.

براری افزود: گفت: داروخانه ها تحت هیچ شرایطی حق فروش دارو بدون حضور مسئول فنی ندارند و مکلف به نصب تابلوی؛ نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی در باجه پذیرش، هستند.

راه‌اندازی سامانه پیامکی 135 برای احقاق حقوق شهروندی
براری با بیان اینکه سامانه 135 بزودی راه‌اندازی خواهد شد و بصورت آنلاین اخبار و اطلاعات مرتبط را اعلام می‌کند، تاکید کرد: سامانه پیامکی 135 دریافت اخبار و اطلاعات تخلفات مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی به‌ زودی در سطح کشور و در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود که دغدغه شهروندان در راستای ایجاد ارتباط با سازمان تعزیرات حکومتی از این طریق مرتفع می‌شود.

ثبت 6 هزار و 880 پرونده در 9 ماهه امسال
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، تعداد 6 هزار و 880 پرونده در شعب مختلف تعزیرات حکومتی مرکز لرستان و ادارات تعزیرات در شهرستان های استان وارد شده که 817 پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز، 131 پرونده بهداشتی و مابقی در حوزه کالا و خدمات بوده است.

وی گفت بیشترین نوع تخلف مربوط به عدم درج قیمت و از نظر ارزش کالایی بیشترین تخلف مربوط به قاچاق کالاهایی همچون ، برنج و لوازم خانگی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز