خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه بزرگ به ایلنا خبرداد:

عقد قرارداد کارخانه سیمان سپوی دهدشت با شرکت چینی/ بهره برداری از سیمان سپو تا 30 ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۸۶۸

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از عقد قرارداد کارخانه سیمان سپوی دهدشت با شرکت چینی خبرداد.

عدل هاشمی پور به ایلنا از یاسوج گفت: با تلاش و پیگیری سرمایه‌گذار شرکت سیمان سپو، سیامک ضرغام‌پور بویراحمدی و حمایت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی،قرارداد فاینانس پروژه سیمان سفید سپو با شرکت دولتی چینی CNTIC به مبلغ ٩٠ میلیون یورو منعقد شد.

وی باتشریح فعالیت های صورت گرفته برای انعقاد این قرارداد، اظهار داشت: این پروژه پس از وقفه‌ای پنج ساله و باوجود ٢۵٪‏ پیشرفت فیزیکی بعلت خروج سرمایه گذار خارجی و حمایت نکردن سیستم بانکی متوقف شده بود، با امضای این قرارداد بار دیگر به جریان افتاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون با تغییر خط تولید از سیمان خاکستری به سیمان سفید با ظرفیت ١٢٠٠ تن در روز، قرارداد EPC+F با کنسرسیومی مرکب از ٣ شرکت دولتی چینی، CNTIC، SINOMA، TCDRI، که به ترتیب فاینانسر و مجری پروژه و دو شرکت بعدی مهندسی و ساخت ماشین آلات را به عهده دارند با حضور اینجانب، مدیران ارشد شرکت‌های چینی و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سیمان سپو سیامک ضرغامپور بویراحمدی منعقد شد.

هاشمی پور گفت: با توافق صورت گرفته تا سه ماه آینده مناقصه فاز ٢ برگزار و عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به مفاد قرارداد تا ٣٠ ماه آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بنا به اظهارات ضرغامپور و مشاور صنعتی شرکت سیمان سپو، این پروژه بزرگ‌ترین پروژه سیمان سفید کشور بوده و از نظر کیفیت مواد وصادرات نسبت به سایر تولیدکنندگان از بهترین کیفیت و موقعییت صادراتی برخوردار است.

بعد از آغاز پروژه تعطیل شده پتروشیمی دهدشت که 11 سال تعطیل شده بود و فعالیت اجرایی آن شروع شد، آغاز فعالیت سیمان سپو دهدشت می تواند خبر خوش دیگری برای جوانان بیکار کهگیلویه بزرگ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز