خبرگزاری کار ایران

با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد؛

بهره برداری از دومین آب شیرین کن بوشهر با حضور وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۹۸۳

تاسیسات آب شیرین کن 10هزارمتر مکعبی بوشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان در مراسم افتتاح تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر گفت: برای تأمین آب آشامیدنی این استان طرح‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای این استان طراحی شده و در دست اجراست.

وزیر نیرو استفاده از آب دریا برای آب آشامیدنی را از اولویت‌های وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: در این طرح آب پس از نمک‌زدایی، در فرآیند تولید قرار می‌گیرد و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با اشاره به سرمایه‌گذاری 42 میلیاردی تومانی در اجرای طرح آب شیرین‌کن بوشهر گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در مدت کمتر از دو سال اجرا شده است.

کیقباد یاکیده با بیان اینکه تأمین آب در شهر بوشهر با مشکلات جدی مواجه شده است، افزود: بیش از 90 درصد آب بوشهر از استان های همجوار تأمین می‌شود که این امر مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی مردم فراهم کرده است.

وی با اشاره به کاهش تأمین آب از خط انتقال استان گفت: برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر تنها راه ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن است.

یاکیده افزود: در استان بوشهر بیش از 90 هزار مترمکعب طرح آب شیرین‌کن تدوین شده و در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز