خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد:

رشد 60 درصدی تشکیل پرونده همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۸۰۴

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۵۵۸ نفر برای تشکیل‌پرونده با موضوع همسرآزاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود 60 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا یاسوج به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، کامروز امینی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 558 نفر برای تشکیل پرونده با موضوع همسرآزاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد 22 نفر مرد و 536 نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که تعداد پرونده‌ها 349 مورد بود حدود 60 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه همسرآزاری عبارت است از سوءرفتار با زن که به اشکال مختلف نظیر پرخاشگری، بدرفتاری روحی‌روانی، هتاکی، ضرب و شتم، منع روابط اجتماعی، خشونت در رفتار جنسی و یا رفتار جنسی بدون رضایت است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد فقدان اطلاعات درباره حقوق قانونی زنان، شرم از مراجعه به مراکز قضایی و انتظامی، هزینه‌های مادی و غیرمادی و پیگیری شکایات از عمده دلایل مدارا با پدیده همسرآزاری است.

رشد 60 درصدی تشکیل پرونده همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

امینی گفت: زنان در زندگی خود، چهار شکل خشونت فیزیکی، روانی، اقتصادی و جنسی را تجربه می‌کنند و خشونت فیزیکی شیوه‌های آزار و اذیت جسمانی، ضرب‌و‌جرح، کشیدن مو، سوزاندن، گرفتن و بستن، زندانی‌کردن، اخراج از خانه، کتک‌کاری مفصل، محروم‌کردن از غذا، سیلی، لگد و مشت‌زدن، کشیدن و هل‌دادن، محکم کوبیدن در، به‌هم‌زدن سفره و میز غذا و شکستن اشیای منزل را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: زنانی که از جانب همسران‌شان مورد خشونت قرار می‌گیرند، پنج برابر بیشتر از سایر زنان در معرض آسیب‌های روانی و خطر خودکشی و شش برابر بیشتر در معرض اختلالات روانی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز