خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان خبرداد:

اختصاص880 میلیارد تومان‌اعتبار به 32 پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور به‌ کردستان

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کردستان گفت: 880 میلیارد تومان اعتبار مربوط به 32 پروژه مصوب سفر رئیس جمهور به استان تا پایان سال مالی 95 به طور کامل تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات متعددی که در دفتر ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر شد 880 میلیارد تومان اعتباری که برای 32 پروژه مصوب سفر رئیس جمهوری در نظر گرفته شده بود به طور کامل اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه این مبلغ تا پایان سال جاری 95 اختصاص خواهد یافت، گفت: ایجاد تأسیسات فاضلاب شهرهای مریوان، بیجار، سریش آباد، یاسوکند و کامیاران، احداث ساختمان سد چراغ ویس، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد سورال و ساختمان سد سیازاخ از جمله این طرح‌ها است.

قادری خاطرنشان کرد: آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، آبرسانی به شهرهای دیوانده و بانه، احداث ساختمان سد عباس آباد گلیه، ساختمان سد گاران و شبکه آبیاری و زهکشی و ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی زیویه از دیگر پروژه‌ها در این راستا است.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: طرح صیانت و توسعه جنگل‌های زاگرس غرب، کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری تحت فشار، احداث بیمارستان سقز، خوابگاه 300 نفری دختران، احداث باند دوم همدان به سنندج و راه اصلی سنندج به مریوان، احداث باند دوم میاندوآب به کرمانشاه، ساخت دانشکده صنایع و معادن قروه و دانشکده منابع طبیعی شهر سنندج،  بخشی دیگر از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان است.

وی افزود: طرح کمک به تکمیل مرکز پزشکی قانونی سنندج، مجموعه ورزشی و سالن چندمنظوره مریوان، مجموعه ورزشی بهاران سنندج و تکمیل سالن 6 هزار نفری شهر سنندج، احداث استخر شهرهای بانه و قروه، تکمیل سالن 1200 نفری شهر کامیاران و کمک به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، دیگر پروژه‌های قابل اشاره در این زمینه است.

قادری افزود: علاوه بر این 32 پروژه 2 طرح مهم احداث 450 کیلومتر راه روستایی و حل مشکلات گردنه صلوات آباد که در سفر آقای رئیس جمهور وعده داده شد نیز، قرار است در اسرع وقت پیگیری و عملیاتی شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات و اجرای این پروژه‌ها، زمینه لازم برای رشد و توسعه بیش از پیش استان کردستان فراهم شود.

کد خبر : ۴۴۳۹۷۸