خبرگزاری کار ایران

در نشست سراسری استانداران عنوان شد؛

تاکید وزیر کشور بر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی منسجم برای راهپیمایی اربعین حسینی سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۲۰

وزیر کشور گفت: سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه‌های خود را برای برگزاری اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز (دوشنبه) در نشست با استانداران سراسرکشور با محوریت راهپیمایی اربعین‌حسینی در سال آینده و ارزیابی فعالیت کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین‌حسینی در مراسم راهپیمایی امسال گفت: سیاستگذاری دقیق و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 96 از هم اینک انجام شود. 

 وزیر کشور با اعلام اینکه سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه‌های خود را برای برگزاری اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کند، افزود: در صورت عدم تعهد سازمان حج و زیارت، در ارائه برنامه ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 96، کار به دستگاه دیگری سپرده شود. 

رحمانی فضلی با اعلام آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات گفت: کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی از هم اکنون تشکیل و جلسات مستمر دراین باره برگزار شود.

 وزیر کشور با اعلام اینکه ظرفیت‌سازی و ساماندهی مناسب برای اعزام زائران به عتبات عالیات به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال 96 صورت پذیرد، افزود:ضعف‌های مراسم اربعین حسینی سال جاری شناسایی و برطرف و روی نقاط قوت کار شود.

 وزیر کشور با تاکید بر صیانت از آئین های اربعین حسینی گفت: تبلیغات در برگزاری کنگره عظیم و بین‌المللی اربعین حسینی بطور جدی در دستور کار قرار گیرد و اطلاع رسانی دقیق در این باره در دراز مدت صورت پذیرد. 

 رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان‌های هم مرز با کشور عراق گفت: استان‌های سراسر کشور بویژه استان‌های مرزی، طرح و برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کنند و وزارت خارجه از هم اینک برای انجام مذاکرات و توافقات فیمابین با کشور عراق برای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات و برگزاری مراسم اربعین اقدام کند.

 وزیر کشور با اعلام اینکه در صورت لزوم مرزهای جدیدی برای اعزام زائران به کشور عراق در سالروز اربعین در نظر گرفته خواهد شد، گفت: حمایت‌های دولت و سایر دستگاه‌های متولی از وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین جدی و قابل تحسین بود و شایسته است تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز