خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی فرمانداری تالش خبر داد:

توزیع ماهانه بیش از 2600 کیسه آرد عشایری/تالش دارای بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۱۹۵

معاون سیاسی فرمانداری تالش گفت: هم اکنون بیش از 2600 کیسه آرد خانه پز برای مصرف جمعیت عشایر شهرستان منظور شده است.

به گزارش ایلنا از تالش، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی توزیع آرد عشایری با حضور بخشداران تابعه شهرستان و رئیس اداره تعاون روستایی به ریاست سید جلال سید محمدی معاون سیاسی فرمانداری برگزار شد .

سید جلال سید محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش در نشست بخشداران و متولیان امور آرد شهرستان برای هماهنگی و ساماندهی وضعیت توزیع آرد عشایری گفت: بر اساس آمار رسمی اعلام شده سال 90 تعداد 8900 نفر جمعیت عشایری شهرستان اعلام شده است که البته این میزان هم اکنون افزایش قابل توجهی داشته است ولی بر اساس همان آمار آرد عشایری برای مصرف عشایر شهرستان تحت عنوان آرد خانه پزی تعلق می گرفت و برای هر نفر سرانه 7 کیلو گرم اعلام شده و عملی می شود.

سید محمدی افزود: با تلاش‌های انجام گرفته و اینکه میزان مصرف سرانه عشایر با مصرف سایر اقشار متفاوت است تلاش‌ها و پیگیری هایی انجام گرفت که این میزان از سرانه 7 کیلوگرم به 12 کیلو گرم افزایش پیدا کرد که در این راستا پیگیری ها و اقدامات و مکاتباتی از سوی استاندار و نماینده شهرستان ، ادارهر کل جهاد کشاورزی و مدیر غله استان انجام شد.

توزیع ماهانه بیش از 2600 کیسه آرد عشایری/تالش دارای بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان

وی گفت: مجموعه این تلاش‌ها باعث شد که مابه التفاوت سرانه آرد اختصاصی برای عشایر شهرستان برای چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند تامین شود که از این میزان تعداد 1115 کیسه آرد به سهمیه آرد عشایر شهرستان اضافه شد که این میزان در بین بخش ها توزیع گردید .  

معاون سیاسی افزود: شهرستان تالش بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان را داراست و طبیعی است که میزان جمعیت فعلی عشایر در حال حاضر بیش از آمار اعلام شده است .

سید محمدی گفت: امیدواریم با اعلام نتایج آمارگیری سال جاری میزان آرد اختصاصی براساس جمعیت فعلی اختصاص یابد بویژه اینکه شهرستان تالش قطب دامداری استان است و بخش اعظمی از جمعیت شهرستان در این حوزه فعالیت می‌کند و این جمعیت در مناطق کوهستانی و جنگلی پراکنده‌اند و آرد مصرفی بیشتری لازم است که برای شهرستان منظور شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از 2600 کیسه آرد خانه پز برای مصرف جمعیت عشایر شهرستان منظور شده است که از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی مستقر در بخش ها به خانوارهای عشایری اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز