خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کسب رتبه دوم آذربایجان‌غربی از نظر تعداد تولیدکنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۴۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بهره وری از منابع آب و خاک و تولید محصول سالم از شاخص های مهم در انتخاب نمونه های کشاورزی است .

به گزارش ایلنا از ارومیه، اسمعیل کریم‌زاده با تقدیر از تلاش بهره‌برداران نمونه در زمینه تولید و پیشبرد سیاست ها و برنامه های وزارتخانه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ، اظهار کرد: آذربایجان غربی با 7 نمونه ملی رتبه دوم کشوری را از نظر تعداد تولید کنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی در سال 94 به خود اختصاص داد.

کریم زاده افزود: بهره‌وری از منابع آب و خاک و تولید محصول سالم از شاخص‌های مهم در انتخاب نمونه‌های کشاورزی است .

وی ادامه داد : علاوه برکمیت تولید و بهره وری در زمینه آب و خاک عواملی همچون سلامت و کیفیت محصول، استفاده از روش ها و فناوری های نوین و کمک به انتقال تجربه ها از دیگر شاخص های مهم انتخاب کشاورزان نمونه ملی کشور هستند.

این مسئول تصریح کرد: 4 نفر از این تعداد نمونه های استانی در بخش زراعت و 2 نفر در بخش دام و طیور و یک نفر در بخش شیلات حائز رتبه های برتر ملی شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در بخش دام و طیور رضا سواری از شهرستان مهاباد به عنوان مرغدار نمونه ملی با تولید 60 هزار قطعه مرغ گوشتی در طول دوره 90 روزه اعم از آماده سازی، جوجه ریزی با تولید زنجیره ای و سیستم اتوماتیک و همچنین سید حسن قریشی از شهرستان مهاباد در تولید خوراک دام و طیور با تولید 75 هزار تن در سال به رتبه های تولید کننده برتر ملی دست یافته اند.

کریم زاده بیان کرد: در بخش شیلات نیز علیرضا معروفی نقدهی از شهرستان سردشت در تولید ماهیان سردآبی ( قزل آلای رنگین کمان ) به ظرفیت 240 تن در سال موفق به کسب رتبه برتر ملی شده است .

وی ادامه داد: در بخش زراعت آبی نیز ابوبکر شیخا بیگم قلعه از شهرستان پیرانشهر در تولید گندم آبی با عملکرد 13.69 تن در هکتار و میزان آب مصرفی 7755 متر مکعب در هکتار و نیز جمال رستمی از شهرستان میاندوآب در تولید یونجه آبی با عملکرد 23.47 تن در هکتار و آب مصرفی 21334 متر مکعب در هکتار جزو نفرات برتر ملی در تولید این دو محصول انتخاب شدند.

این مسئول اضافه کرد: در تولید محصول چغندرقند نیز میر محمد امیر نیا از شهرستان پیرانشهر با عملکرد 156 تن در هکتار و آب مصرفی 1806 متر مکعب در هکتار و رحمان رسول پور از شهرستان بوکان در تولید حبوبات دیم با تولید 2.64 تن در هکتار موفق به کسب رتبه برتر تولید کننده ملی شدند .

وی ارتقای بهره‌وری را از دلایل مهم افزایش تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و اظهار کرد: کشاورزان برتر با استفاده درست از نهاده‌ها، شیوه‌های نوین و کاهش مصرف آب توانستند به رکورد تولید دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز