خبرگزاری کار ایران

هشدار معاون دادستان مشهد:

بیمه کردن ساختمان و کارگران مجوز خطر نیست!

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۶۲

معاون دادستان مشهد گفت: بیمه نمی تواند مجوزی برای انجام عملیات خطرناک ساختمانی باشد.

به گزارش ایلنا،  قاضی محمد بخشی محبی در  پی بازدید از تعدادی از کارگاه های بزرگ ساختمانی شهر ضمن تأکید بر لزوم ایمنی برای ناظران و پیمانکاران ساختمان سازی گفت: عده ای از مهندسین و پیمانکاران ساخت و سازهای ساختمانی تصور می کنند با بیمه ساختمان و کارگران هر عمل خطر آفرینی را مرتکب شوند و هزینه سنگین آن را بر دوش بیمه بگذارند در حالی که آنچه برای ما اهمیت دارد سلامت کارگران و پرسنل است نه دیه آنها!

وی با دعوت از مدیریت نظارت بر ساخت وسازهای مشهد و اخذ توضیحات نماینده اداره کار افزود: برای کارگاه های پرخطر با درخواست اداره کار قرار تعطیلی کارگاه ها توسط دادستانی صادر می شود و این به عنوان اقدامی پیشگیرانه از تحمیل هزینه های گزاف به بیمه نیز جلوگیری می کند و این اقدام تاکنون موجب میلیاردها تومان به نفع بیمه شده است.

وی گفت: مستند قانونی این مساله ماده 105 قانون کار است که بر اساس آن هرگاه در حین بازرسی ، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود ، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای مکلف هستند مراتب را فورا" و کتبا" به کارفرما یا نماینده او نیز به رئیس مستقیم خود اطلاع دهند و از دادسرای عمومی محل ودر صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فورا" قرار تعطیل و لاک و مهر تمام یا قمستی از کارگاه را صادر کند. 

وی افزود : دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجراست  

وی ادامه داد: دستور رفع تعطیلی توسط مرجع مزبور در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای و یا کارشناسان ذیربط دادگستری رفع نواقص و معایب موجود را تائید کرده باشند.

قاضی بخشی محبی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد با صحنه سازی سعی می کنند حوادث ساختگی ایجاد کنند تا از بیمه پول بگیرند در حالی که با شعبه های ویژه ای که برای تحقیق و بررسی این موارد تشکیل شده است، این افراد نه تنها پولی دریافت نمی کنند بلکه محکوم به جبران خسارت وحبس می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز