خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

حمایت از خانواده‌های زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۶۹

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه فقر در اثر آسیب‌های مختلف در جامعه به وجود آمده، اظهار کرد: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست بلکه مصرف کننده آن است.

وی با اشاره به برنامه‎های کمیته امداد در مقابله با گسترش فقر افزود: رویکرد دهه چهارم کمیته امداد در خدمت‌رسانی ایجاد زمینه‌های توانمندی خانواده‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت و توان آنها با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی و ایجاد شغل و درآمد پایدار است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بر همین اساس خدمات متعددی برحسب نیاز خانواده‌ها در سرفصل‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد انجام میشود و در این زمینه از ظرفیت خیران نیز استفاده می‌شود.

صفری با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از فقر بین نسلی افزود: از جمله اقدامات کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت از زندانیان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌های زیرپوشش کمیته امداد، خانواده زندانیان نیازمند است، اضافه کرد: خانواده‌های زندانیان نیازمند بنا به علل مختلف در معرض آسیب هستند و کمیته امداد با تحت حمایت قرار دادن این خانواده ها از  آسیب در خانواده ها جلوگیری به عمل می آورد .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از جمله خدمات کمیته امداد در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها در خانواده‌های زندانیان همکاری با ستاد دیه درباره مساعدت و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد است، اضافه کرد: در همین راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از مشارکت خیران فردی که به علت بدهی، تصادف و... در زندان بسر میبرد و عواقب ناشی از زندانی بودن آن متوجه جامعه است با کمک و مساعدت صورت گرفته به آغوش خانواده بازمی‌گردد.

صفری در ادامه تعداد خانواده های زندانی تحت پوشش امداد در استان 234خانوار و 571 نفر اعلام کرد و گفت: خانواده‌های زندانی دائما در معرض آسیب هستند که کمیته امداد با حمایت از این گروه از خانواده‌ها در واقع به پیشگیری از آسیب‌ها و شیوع آن در جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: توانمندسازی این گروه از جامعه هدف موجب میشود که آسیبی که بر اثر آن خانواده دچار فقر شده است از بین رفته و فضای کسب و کار حلال برای آنها در ادامه راه میسر شود .

در این دیدار آقای علاءالدین کریمی مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربیتی استان زنجان نیز اظهار کرد: حمایت از این خانواده در کمیته امداد کار بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

 علاءالدین کریمی گفت: توانمندسازی این خانواده‌ها در پیشگیری از باز تولید فقر بسیار مهم است و در همین راستا اداره کل زندان‌ها آمادگی همکاری متقابل با کمیته امداد را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز