خبرگزاری کار ایران

در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت برگزار شد؛

اجرای‌کنسرت گروه موسیقی"گیله‌لو"در بزرگداشت شادروان استاد پوررضا

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۸۲۳

گروه موسیقی "گیله لو"با اجرای قطعاتی از ترانه‌ها و آواهای گیلکی شادروان استاد پوررضا، در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، برنامه اجرای کنسرت گروه موسیقی"گیله‌لو"در بزرگداشت شادروان‌ استاد پوررضا با حضور ثابت قدم شهردار رشت، علوی عضو شورای‌اسلامی رشت، رسولی‌عضو شورای اسلامی رشت و اساتید بزرگ گیلان نظیر خیرخواه، جمشیدی،بشرا، خانواده های شیون فومنی و شمس معطر از ترانه‌سراهای‌ استاد پوررضا و جمعی از شاعران، ترانه‌سرایان، موزیسین‌ها و مردم هنردوست شهر رشت، برگزار شد.

ثابت قدم شهردار رشت درباره برپایی این مراسم اظهار داشت: موسیقی مقوله‌ای است که در مردم شهر ما نهادینه و نهفته است و ان شاالله بتوانیم انگیزه خوبی برای افراد علاقمند در سطح استان گیلان، کشور و بین الملل با حفظ حرمت اسلامی ایجاد کنیم بطوری که برای آیندگان این مسیرتداوم داشته باشد.

همچنین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی رشت، در حاشیه این برنامه از تصویب لایحه بهسازی و نوسازی سینماهای موجود و افزایش مجموعه های نمایشی سطح شهررشت خبر داد و گفت: ان شاالله این لایحه در صحن شورا مصوب شود.

علوی با اشاره به اینکه شهرداری با پول مردم اداره می‌شود و خرج هر ریال آن با برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری و شورا برنامه‌های اضافه و خارج از عرف انجام نمی دهند.

وی در راستای حمایت شهرداری و شورا از حوزه های فرهنگی، نوید پیگیری مستمر و تخصیص ظرفیت و اعتبار برای آفرهای ویژه تماشاخانه قدیمی شهر رشت را داد و همچنین از پیگیرهای سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برای رفع دغدغه های هنرمندان شهر رشت تقدیرکرد.

آرمین محتشمی تهیه کننده این برنامه نیز در حاشیه این برنامه ازحمایت های بیدریغ فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، بنیادهای خصوصی شیرینی مادر، کلوچه کیمیا، نشریه همشهری، خبرگزاری آرت گیل، خبرگزاری هفت سازو دوستانی که بدون توقع برگشت مالی یا اسمی به ما یاری رساندند، تجلیل کرد.

وی درپاسخ به سئوال که چرا پوررضا؟بیان داشت: ایشان یک چهره ایرانی و بین المللی بود که در لندن و آلمان کنسرت داشت و قرار بر این است که در ادامه کنسرت امشب، با استان های دیگر برای معرفی آوای بومی محلی گیلان،در تعامل باشیم. همچنین انجام آیین بزرگداشت استاد عاشورپور نیز درحال پیگیری و اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز