خبرگزاری کار ایران

صبح امروز برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در استانداری هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۵۸۰

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، در این مراسم کارکنان و مدیران استانداری هرمزگان ضمن قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند.

این مراسم در ادامه با مداحی در سوگ وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه بود.

معاون هاهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در این مراسم بیان داشت: این حادثه جانگداز با دو حادثه بزرگ دیگر یعنی وفات حضرت معصومه کریمه اهل بیت (ع) و سالروز شهادت امیر کبیر سردار بزرگ ایران تقارن دارد که این امر نشانه بار معنایی و عاقبت بخیری این مرد بزرگ دوران‌های مختلف انقلاب است.

رئوفی با اشاره به بیانات حضرت امام در خصوص انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: امام راحل فرمودند انتظار حادثه از نیمه خرداد می‌کشم؛ از خرداد 42 تا خرداد 68 آغاز نهضت اسلامی حضرت امام و ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب در این ایام به وقوع پیوست.

وی به اهمیت جایگاه عالمان دینی از نگاه معصومین به ویژه نبی اکرم(ص) اشاره و در این رابطه افزود: پیامبر اکرم می فرمایند وقتی عالمی از دنیا می رود رخنه ای در اسلام ایجاد می شود هیچ چیزی جای آن را پر نخواهد کرد.

رئوفی با اشاره به ویژه گی های برجسته حضرت آیت الله رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایشان روحانی سیاست مدار ، نویسنده و مفسر قرآن بود و از جمله آثار معروف ایشان کتاب امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار و تالیفاتی نیز در خصوص مردم فلسطین و مبارزان آن سرزمین است.

رئوفی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین رئیس مجلس در ایران ، چهارمین رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا آخرین لحظه عمر شان بودند که این امر نشانه جایگاه و شخصیت مهم ایشان در نظام اسلامی ایران می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: ایشان از تاثیر گذارترین شخصیت ها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند و از اواخر دهه 30 با حضرت امام آشنا شدند و شاگرد معظم له بودند و در نهضت پیروزی انقلاب ایشان را یاری کردند.

رئوفی بیان داشت: این عالم مجاهد از سال 1340 مبارزات خود را در کنار حضرت امام (ره) برای پیروزی انقلاب آغاز کرد و از مخالفان اصلی اقدمات نو گرایانه رژیم پهلوی ویا همان انقلاب سفید شاه بودند و به خاطر همین مخالفت ها دستگیر ، زندانی و شکنجه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 1337 تا 1357 مجموعا 7 بار دستگیر و در مجموع 4 سال و 5 ماه توسط عوامل رژیم شاهنشاهی زندانی و شکنجه شد .

وی در ادامه اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسجانی تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شکنجه های شدیدی توسط عومل شاهنشاهی دید و از افرادی بود که پیوند عمیقی با حزب موتلفه اسلامی داشت.

رئوفی در ادامه با اشاره به پیام های مختلف تسلیت صادرشده در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: از دیروز تاکنون زیباترین و بهترین پیام های تسلیت در پی ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی شخصیت های مختلف کشوری ، لشکری و خارجی صادر شد که سر سبد این پیام ها پیام مقام معظم رهبری است که اتمام حجتی برای همگان است که رهبر معظم انقلاب در این پیام مهم فرمودند جایگزینی برای آیت الله هاشمی رفسنجانی برای من نخواهد بود و سابقه دوستی ، آشنایی و همرزمی ایشان با من 59 سال می باشد.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد روز های سخت انقلاب اسلامی ایران بود و شخصی بود که بحران ها را مدیریت می کرد، پیروزی انقلاب ، درگیری های بعد از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی از مهمترین بحران‌های بود که ایشان در کنارحضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری آنها را مدیریت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در پایان افزود: در حوادث سال 88 آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی و مدیریت این حوادث در برابر دستگیری فرزندانش هیچ اعتراضی نکرد و ایشان یکی از ستون های انقلاب بود و برای نظام بسیار دلسوز بود و حتی برای رد صلاحیت خود در سال 92 برای حفظ انقلاب اسلامی هیچ اعتراضی نکرد و این کلام امام است که می فرمایند تا نهضت زنده است هاشمی زنده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز