خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان ورامین خبرداد:

رسیدگی خارج از نوبت قضایی به پرونده ریزش ساختمان در ورامین

دادستان شهرستان ورامین گفت: دستور دستگیری مالک زمینی که بدون مجوز اقدام به گودبرداری غیر اصولی کرده بود، صادر شده اما این متخلف همچنان متواری است.

به گزارش ایلنا، مرادطلب اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع حادثه مرگبار ریزش ساختمان چهار طبقه در ورامین که منجر به فوت سه شهروند شد، فرآیند رسیدگی قضایی خارج از نوبت در دستور کارقرار گرفت.

وی گفت: در اجرای فرآیند بررسی این پرونده در مرحله اول، دستور دستگیری سه نفر شامل شهردار منطقه یک ، رئیس پلیس ساختمان شهرداری و مالک صادر شد که دو مسئول در شعبه دادگاه حاضر و به سئوالات بازپرس پاسخ دادند.

مرادطلب در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: شهردار منطقه یک و رئیس پلیس ساختمان شهرداری پس از بازجویی به طور موقت با قید عدم خروج از حوزه قضایی آزاد شدند.

دادستان ورامین تصریح کرد: عامل اصلی این حادثه تلخ که به تذکرات شهرداری بی‌توجهی کرده است با وجود اطلاع از موضوع ، متواری است و پیگیری‌ها برای دستگیری او ادامه دارد.

شهردار ورامین نیز گفت: مالک و سازنده بنا بدون داشتن مجوز و استعلام نظام مهندسی، اقدام به گودبرداری بیش از حد مجاز کرده و نکات ایمنی را نیز رعایت نکرده بود.

علی حیدریان با بیان اینکه پلیس ساختمانی، پنج اخطار به سازنده بنا داد بود تاکید کرد: دادن این اخطارها دلیل نمی‌شود که به راحتی از این موضوع بگذریم و زمینه اجرای این کار به مالک برای حفاری غیر اصولی داده شود. مسئول پلیس ساختمان باید بنده را در جریان می‌گذاشت تا من با گرفتن حکم از دادستان مانع گودبرادری می‌شدم . 

شهردار ورامین با تاکید بر برخورد با مسئولان سهل انگار در این قضیه گفت: با کمک شورای اسلامی شهر روند رسیدگی و اجرای ماموریت‌های پلیس ساختمان برای ارتقایی کارایی تغییر خواهد یافت .

ریزش ساختمان چهار طبقه در ساعت 23 یکشنبه 19 دی ماه در بلوار شهید باهنر ورامین منجر به فوت یک مادر و دو فرزندش شد.

کد خبر : ۴۴۶۹۴۷