خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس ششم:

آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۱۵

نماینده مردم تنکابن و رامسر در دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی شناسنامه انقلاب بود و به عنوان یک عالم برجسته برای فرهنگ کشور نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش ایلنا از رودسر، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری پیش از ظهر امروز در مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حیدرپور این شهر با اشاره به قدرشناسی مردم با حضور در مراسم تشییع پیکر هاشمی در تهران، بیان کرد: شخصیت‌های بزرگ به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هویت یک کشور را شکل می‌دهند و این مجالس برای زنده نگه داشتن اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: هاشمی شناسنامه انقلاب بوده و به عنوان یک عالم برجسته برای فرهنگ کشور نقش‌آفرینی کرد.

نماینده مردم رامسر و تنکابن  دوره ششم مجلس بیان کرد: هاشمی از شخصیت‌های مبازر قبل از انقلاب و یار دیرین امام(ره) بود که بارها تا مرز شهادت پیش رفت و پس از انقلاب مسئولیت‌های زیادی مانند فرماندهی جنگ، ریاست مجلس و ریاست خبرگان را به‌عهده داشت و با کسی زاویه پیدا نکرد.

صابری اظهار کرد:آیت الله هاشمی رفسنجانی از شاگردان آیت‌الله بروجردی و مباحثه با آیت‌الله ربانی املشی بود و در دوران قبل از انقلاب برای مبارزه با استکبار و استبداد که در زندان بود 25 جزء قرآن را حفظ کرد و تفسیر قرآن را با نوآوری نوشت.

نماینده مردم رامسر و تنکابن  دوره ششم مجلس اذعان داشت: در طول تاریخ علمایی مانند شیخ طوسی، بحرالعلوم، شیخ مفید، علامه حلی و... با افتتاح حوزه علمیه و تدریس علوم دینی جامعه را از هجمه‌های فرهنگی محافظت کردند و در عصر حاضر هاشمی رفسنجانی یکی از این علما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز