خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبرداد:

تدوین 3 سند با هدف مهار طوفان‌های شن و بهره‌وری از منابع آبی

استاندار و سیستان و بلوچستان گفت: 3 سند مدیریت تالاب هامون، مدیریت منابع آب و سند طوفان های شن به جهت کاهش آسیب‌های ناشی از طوفان‌های شن و گردوغبار در سیستان و بلوچستان تدوین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه توان کارشناسی برای گره‌گشایی است، افزود: برای برون رفت از شرایط فعلی استان در بخش‌های مختلف باید از توان علمی و تجربی کارشناسان بهره گرفت.

وی اظهار داشت: امروز نگاه‌ها در عالی‌ترین سطوح مسئولان نظام از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت به استان وجود دارد وبخش خصوصی تجربه جدیدی را در سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته است.

هاشمی تاکید کرد: نیاز هست نگاه بلندی در پیش روی همه سرمایه‌گذاران ، کارآفرینان و آنانی که دل در گروی توسعه استان دارند، ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: قوانین با هدف مشارکت پذیری مردم در امور تسهیل شود زیرا رفتار سخت گیرانه محرومیت بدنبال داشته است.

وی افزود: اعتبارات کشور باید بر پایه دانش، علم،دقت و درایت هزینه شود در غیر آن ،جفا در حق کشور و مردم است.

نماینده عالی دولت در استان به پاس موضع فعال مدیر کل سابق محیط زیست استان از خدماتش تقدیر کرد و از نگاه توام با برنامه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با انتصاب خانم پورملایی بعنوان مدیری توانمند و مسئولیت پذیر تجلیل کرد.

وی گفت: یکی از رسالت‌های ما فرصت سازی برای مدیران برپایه علم و کفایت است که از نگرش عمیق در مسیر خدمت به مردم برخوردارند. به گفته وی مدیرانی که عشق و چسبندگی به کار داشته و نگاه‌ها را بر مبنای برنامه یار سازند برای کشور موثر هستند.

هاشمی توسعه سواحل مکران را نه تنها برای استان بلکه کل کشور حائز اهمیت برشمرد و افزود: بندر چابهار باید جایگاه و نقش خود را در سطح ملی به نمایش بگذارد.

استاندار  و بلوچستان تصریح کرد: در راستای دستیابی به این هدف ،تامین زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز برای تسهیل و روان سازی ورود سرمایه‌گذاران ضروری است.

گفتنی است در این آیین ، از تلاش‌های "سعید محمودی" مدیر کل سابق تقدیر و خانم نیره پورملایی بعنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان منصوب شد. 

گفتنی است چند روز گذشته محمودی بعنوان مدیر کل محیط زیست استان مرکزی معارفه شد.

کد خبر : ۴۴۸۶۰۷