خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

قدرت‌های اروپایی به برجام پایبند خواهند بود/ برجام پایانی بر ایران هراسی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۲۳

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح دستاوردهای برجام در یکسال گذشته، اظهار داشت: قدرت های اروپایی به برجام پایبند خواهند بود هرچند که آمریکایی‌ها بدعهدی کند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "شهیندخت مولاوردی" در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور آمریکا نگرانی‌هایی برای کشورهای دنیا و حتی کشورهای 1+5 ایجاد کرده است.

وی افزود: باوجود اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا در ارتباط با برجام اظهار نظرهایی می‌کند اما دیروز و امروز شاهد بودیم که قدرت‌های اروپایی پایبندی خود را به این تعهد بین‌المللی و مصوبه شورای امنیت اعلام کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در مسیر مذاکرات بدون شک با بدعهدی‌هایی مواجه هستیم اما بد عهدی‌ها از ارزش مذاکرات کم‌ نمی‌کند و هر کدام باید در جای خود مورد واکاوی قرار گیرد.

مولاوردی افزود: دوستان ما نباید سعی کنند در زمین دشمن بازی کنند و اکنون همه وظیفه داریم برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور به دولت کمک کنیم.

وی به دستاوردهای متعدد ایران بعد از برجام و ایران قبل از برجام در مجامع بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود ولی برجام سایه این وضعیت را از سر کشور برداشت و اکنون شاهد عادی‌سازی روابط سیاسی و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی و کشورها و سازمان های مختلف هستیم.

مولاوردی با اشاره به لغو ساز و کارهای نظارتی شوای امنیت بعد از برجام، هم تصریح کرد: 19 قطعنامه در مورد ایران صادر شده که شش مورد را شورای امنیت سازمان ملل و بقیه را شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود.

وی گفت: همه این‌ قطعنامه‌ها به ویژه قطعنامه شورای امنیت به صورت یکجا لغو شد که تحقق این وضعیت بی‌سابقه است و ما توانستیم با مذاکره بازی برد -برد را به دست آوریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و لغو تحریم‎‌‌های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای برجام برشمرد.

مولاوردی افزود: لغو تحریم صنایع خودرو، لغو تحریم‌های خرید ، فروش نفت ، صادرات نفت ایران و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام است.

وی باتاکید براینکه اگر برجام نبود شرایط خوبی در کشور نداشتیم، اظهارداشت: دولت با مدیریت جهادی توانست وضعیت نامناسب و میراثی که از دولت قبل به ما رسیده بود را بهبود بخشد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد و 300 میلیون دلار در کشور در یکسال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.

مولاوردی افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای جهموری‌اسلامی ایران داشت و شاید خیلی‌ها، دستاوردهای برجام را به صورت ملموس به حساب نیاورند.

وی گفت: برجام 100 دستاورد مهم برای کشور داشت که تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران یکی از دستاوردهای بزرگ برجام بود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: قبل از برجام با وضعیت سیاسی و امنیتی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران که منجر به ایران هراسی در دنیا شده بود مواجه بودیم که پس از برجام به این مسئله پایان داده شد.

مولاوردی گفت: ایران اکنون به یک کشور نقش آفرین در سطح منطقه تبدیل شده و برای حل و فصل مشکلات و پایان دادن به تنش‌های کشورهای همسایه به عنوان یک کشور ممتاز در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز