خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی:

عده ای در فضای مجازی مشغول تبلیغات و فروش داروهای نیروزا و قاچاق هستند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۶۰

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: غیر از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی در مکان‌های دیگری خصوصاً در فضای مجازی عده‌ای مشغول تبلیغات و فروش داروهای نیروزا هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، معاون‌غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری با رسانه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مراکز توزیع مواد نیروزا اشاره کرد و گفت: غیر از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی در مکان‌های دیگری خصوصاً در فضای مجازی مشغول به تبلیغات و فروش داروهای نیروزا قاچاق هستند که پیرو مصوب کمیسیون اصلی بنابر این بود که قاچاق و متخلفین این مواد شناسایی شوند که این امر انجام شد ولی کافی نیست.

حسن زاده به لزوم پلمپ کردن مراکز متخلف اظهار داشت: جریمه کردن و معرفی این مراکز به تعزیرات قدم مثبتی است اما بهتر است که این مکان‌ها با پلاکارد پلمپ شوند تا نمود فرهنگی آن در بین مردم نشان داده شود.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابیان اینکه لازم است اقشار مختلف خصوصاً جوانان با خطرات مواد مکمل ورزشی و نیروزا آشنایی داشته باشند افزود: آشنایی با عوارض این مواد راهی در جهت کاهش سوءمصرف این مواد است بنابراین لازم است در این خصوص اقشار جامعه خصوصاً جوانان آموزش لازم را ببینند و یکی از برنامه‌های کمیته آموزش قشرهای در معرض خطر می‌باشد که در سال جاری 35 مورد آموزش در دبیرستان‌های پسرانه انجام‌گرفته است.

حسن‌زاده در مورد چگونگی توزیع این داروها ادامه داد: باید این داروها بر اساس نظر پزشک و کارشناسان مربوطه برای افراد نیازمند در داروخانه‌ها تهیه شود و با نصب بروشورو بنر این محل  ها مشخص گردد .

وی در خصوص مواد آرایشی و بهداشتی گفت: در حوزه آرایشی و بهداشتی بایدشرکت های تولیدی مربوطه ساماندهی شود و از ورود مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیربهداشتی جلوگیری شود،  

 وی به ساماندهی توزیع محصولات تأکید کرد و افزود: شرکت‌هایی حق توزیع دارو و محصولات آرایشی بهداشتی، غذایی  و خارجی رادارند که ساماندهی شده باشند و مجوز مربوطه را کسب کرده باشند.

در ادامه این نشست دبیر کمیته محصولات سلامت‌محور قاچاق دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه به مصوبات کارگروه اشاره کرد و گفت: مصوبات به اعضای کمیته ادارات ذی‌ربط جهت پیگیری اعلام‌ شده است.

مظفر اسلامی‌نیا در خصوص گشت‌های مشترک و بازرسی عنوان کرد: به‌منظور نظارت بیشتر و پیشگیری از تخلف و برخورد با متخلفین گشت‌های مشترکی توسط اعضای کمیته در مراکز آرایشگاه‌ها، ورزشی، اماکن توزیع مواد آرایشی بازدید به‌عمل‌آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز