خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماه گذشته صورت گرفت؛

صادرات هشت میلیارد دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۸۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به سیاست دولت در افزایش صادرات و تحقق توسعه پایدار، از صادرات هشت میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این استان در 9 ماه گذشته به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، خلیل قاسمی در نشست تخصصی خدمات بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی ویژه هرمزگان، اظهار داشت: این میزان صادرات غیرنفتی بیش از یک میلیارد دلار بیشتر از رقم هدف گذاری شده در مدت مذکور است.

وی بیان داشت: هرمزگان شهر تجاری و پایتخت اقتصادی کشور است که مسئولان باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در هرمزگان مقوله صادرات در این استان برای همه از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم با برگزاری نشست های تخصصی دستاوردهای خوبی برای رشد و توسعه صادرات غیرنفتی در استان داشته باشیم .

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تمام توان از توسعه صادرات‌غیرنفتی حمایت می کند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم کشور در رسیدن به توسعه پایدار ،اقتصاد پویا و بخصوص‌تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه صادرات غیر نفتی است.

تاسیسات و صنایع مهم و ظرفیت‌های خدادادی موجب شده هرمزگان به دروازه اقتصادی کشور شهرت یابد که از جمله آن ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت با بهره‌گیری از چهار نوع شبکه حمل و نقلی است.

وجود بنادر شهید رجایی، باهنر، بندرلنگه و همچنین چهار فرودگاه بین‌المللی در هرمزگان، موجب شده این استان نیمی از ظرفیت‌های صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز