خبرگزاری کار ایران

فرمانده نداجا مطرح کرد:

لزوم حراست از منابع دریای خزر/ افزایش قابل توجه ناوگان دریایی شمال

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۱۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در افزایش ناوگان شمال پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم، حضور ناوگان شمال نیروی دریایی در دریای خزر تاثیرگ‌ذار بر امنیت منطقه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از انزلی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندهان منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در چند سال گذشته در افزایش ناوگان شمال پیشرفت قابل توجهی داشتیم، اظهار کرد: در یک زمان حتی شناور مناسبی برای حفاظت از منطقه در اختیار  نبود اما امروز ناوگان شمال در انجام ماموریت‌های خود سرافراز است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنیم که از مرزهای دریاگستر و مناسب استفاده کنیم، اظهار کرد: اگر تاکنون استفاده نکردیم به‌خاطر حاکمیت استعمار بر حکومت‌های گذشته بوده است که نمی‌توانستیم از دریا بهره ببریم.

وی ارتقای توان رزمی را یکی از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: برای افزایش امنیت در کشو و اقتدار آن که امروز داریم  و برای رسیدن به توان رزمی مناسب نخستین مؤلفه نیروی انسانی کارآمد توانمند، مخلص و مومن به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه نظام است.

سیاری با بیان اینکه منابع و منافع هر کشوری که به دریا راه دارد مشخص است، تاکید کرد: با وجود گردشگری، تجارت، مزارع دریایی، پزشکی، انرژی‌های نو  در دریای خزر  باید تلاش کنیم که از این منابع حفاظت و حراست کنیم.

فرمانده نداجا حضور ناوگان شمال نیروی دریایی را در دریای خزر تاثیرگذار بر امنیت منطقه عنوان کرد واظهار کرد: یگان‌های ما در شمال کشور ماموریت دارند از منابع و منافع کشور حفاظت کنند و به لطف خدا تا به امروز با اقتدار در منطقه 20 درصد حضور یافته اند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ منافع و منابع در دریاها گفت: کشور ما در دریای خزر منابع بالایی دارد که تاکنون به خوبی از آنها استفاده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز