خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار ایلام خبر داد:

برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب در ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری‌ایلام، حسین‌کلانتری در نشست ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب استان خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نمایشگاه کتاب شد واظهار کرد: دهمین نمایشگاه کتاب استان 8 تا 14 اسفند برگزار می‌شود که حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه یک تکلیف و وظیفه است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی در جهت افزایش سطح مطالعه در بین اقشار جامعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است که تاثیر و اثر بخشی خاصی در فضای عمومی استان و حتی در سطح ملی ایفا می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: با وجود تحول درشیوه‌های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی بر اساس تکنولوژی جدید، کتاب و کتاب‌خوانی، هنوز در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد.

حسین کلانتری تصریح کرد: اختصاص یک مکان مناسب برای برگزاری این نمایشگاه در استان ضرورت دارد که بعد از بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده از محل‌های مورد نظر، مکان برپایی نمایشگاه انتخاب و در نشست بعدی ستاد معرفی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به نگاه فراگیر دولت به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری‌این نوع نمایشگاه‌ها در استان و سایر استان‌ها با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

علی محمد نیاکان اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب سال گذشته 383 ناشر و نماینده ناشران از سراسر کشور حضور پیدا کردند ولی امسال تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور ناشران برتر کشور را در نمایشگاه فراهم کنیم.

وی همچنین خواستار کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام برای برگزاری خوب و در خور شان نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام شد.

کد خبر : ۴۴۹۳۸۷