خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

اقدامات دولت تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۴۰

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مصرف انرژی در منازل و صنایع در ایران 2 الی 3 برابر بیشتر از استانداردهای جهانی است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، آراسته افزود: یکی از راه های موثر برای کاهش آلودگی هوا عدم استفاده از خودروهای تک سر نشین بوده و باید برای این منظور از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده شود.

آراسته افزود: در 3 سال گذشته دولت اقدام بسیار موثری در کاهش آلودگی هوای شهر داشته است از جمله حذف بنزین پتروشیمی ها، ارتقا استاندارد بنزین و گازوئیل مصرفی کشور در کلانشهرها به یورو 4 ، ارتقا استاندارد خودروهای بنزینی تولیدی کشور به یورو 4 ،راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها( سیمفا)، ارتقا حدود مجاز معاینه فنی خودروها ، برخورد با صنایع آلاینده در قالب عوارض آلایندگی از اقدامات مهمی است که دولت در جهت کاهش آلودگی هوا با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست انجام داده است.

قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت موضوع آلودگی هوا گفت: ارومیه نیز هم اکنون حزو شهرهای الوده کشور قرار گرفته است  باید علت ان را بررسی نماییم چون عوامل الاینده هوا برای سلامتی مضر می باشد و ما باید فردا جوابگوی نسل اینده باشیم .

وی گفت: یکی از راه های جلوگیری از آلودگی هوا خودرو ها می باشد لذا به همین منظور باید خودرو ها را نوسازی کنیم و این مسئله مهم می بایستی با تعویض خودرو های دستگاههای اداری آغاز گردد. ما  برای حفظ سلامتی مردم و حفظ محیط زیست نیازمند هماهنگی و همدلی و همکاری هستیم.

این همایش با حضور حسن خانی فرماندار قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی ، مدیران صنایع بزرگ استان ،  تشکل های زیست محیطی ، اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه برگزار شد.

حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه نیز با اشاره به تخریب های صورت گرفته در محیط زیست، وضعیت چند روز اخیر هوای شهر ارومیه ، الزامات زیست محیطی صنایع و کنوانسون های بین المللی در حفاظت محیط زیست گفت: برای اینکه خواسته فرزندانمان بعنوان نسل های بعدی که دلشان هوای پاک و سالم می خواهد ، به رویا تبدیل نشود باید همه مردم و مسئولین همت نمایند.

در ابتدای  همایش خانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه با اشاره  به تاریخچه روز هوای پاک بر اهمیت گرامیداشت این روز تاکید کرد.

خانی گفت :با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در حفاظت و صیانت از محیط زیست کشور و رفع آلودگی هوای شهر های صنعتی، بایستی هم آحاد مردم و مسئولین دست به دست هم در کاهش آلودگی هوای شهرها تلاش کنند.

همایش روز ملی هوای پاک با شعار "با هم به سوی هوای پاک" صبح امروز در محل سالن اجتماعات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز