خبرگزاری کار ایران

مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان رضوی:

رقابت بانک‌ها، سود تسهیلات را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۲۵

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر ارائه سود سپرده‌ها به میزان ۱۸ درصد بالا به نظر می‌رسد اما با رصد وضعیت می‌توان دریافت به دلیل رقابتی که برای جمع‌آوری سپرده بیشتر وجود دارد، نرخ سود افزایش بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی خراسان رضوی علی دشت بیاضی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری می‌تواند در معرفی خدمات بانکی و توسعه شبکه ارتباطی بانک‌ها به مشتریانی که با ماموریت‌های بانکی آشنایی ندارند، موثر باشد، اظهار کرد: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی بوده و موظف است ۹۰ درصد از منابع تجهیز شده خود را در بخش کشاورزی توزیع کند. از همین جهت این بانک ارتباط مستقیمی با بخش مولد اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: فعالیت در این حوزه ریسک‌های زیادی دارد. به همین جهت برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در جهت معرفی خدمات بانکی به عنوان مجموعه‌هایی که بیشترین سهم را در ارائهه خدمات مالی دارند، گام بردارد.

دشت بیاضی تصریح کرد: از دیگر سو توسعه بخش کشاورزی نیز به عنوان مهم‌ترین بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی، می‌تواند به توسعه کشور کمک کند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد تولید است. زمانی که ما بتوانیم در تولید به استقلال دست یابیم، توانایی مقابله با هر مساله و بحران‌سازی را خواهیم داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: در این بخش بانک کشاورزی وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد. وظیفه اصلی این بانک کمک به ارتقای تولید خانواده‌های روستایی است. علاوه بر این بانک کشاورزی شاید تنها بانکی باشد که توانسته بستر بانکداری یکپارچه را فراهم کند. به همین جهت خدمات ارائه شده در این بخش می‌تواند به شدت به توسعه بانکداری الکترونیک کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته از این جهت تفاوت معناداری بین بانک‌ها وجود ندارد اما خدمات بانک کشاورزی با سایر بانک‌ها از این جهت برابری دارد. بانک کشاورزی توانسته خدماتی نظیر صدور کارت‌های بازرگانی، راه‌اندازی پایانه‌های فروش، کیوسک‌های بانکی برای انتقال وجه و بانکداری کودک و نوجوان را برای آموزش مفاهیم مالی و بانکی از سال ۸۱ ارائه کند.

دشت بیاضی در مورد خدمات بیمه محصولات کشاورزی این بانک عنوان کرد: یکی دیگر از خدمات تخصصی بانک کشاورزی مساله بیمه محصولات کشاورزی است که در حال حاضر حدود ۱۵۰ محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه بانک ماست.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به فرایند تامین سرمایه در کشور گفت: فرایند تامین سرمایه در کشور فرایندی بانک محور بوده و متاسفانه در سال‌های اخیر برخی اقدامات موجب افزایش قیمت تمام شده پول شده که به تبع آن میزان سود سپرده‌ها نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: باید شرایط به سمتی حرکت کند که تقاضا برای دریافت تسهیلات به شکلی واقعی و براساس سود تعیین شده صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز