خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

دولت مبلغ صد میلیارد تومان برای توسعه کردستان در نظر گرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۹۲

رئیس سازمان وبرنامه بودجه کشور به بودجه ویژه توسعه استان اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۶ یک ردیف ویژه به مبلغ صد میلیارد تومان به‌عنوان ردیف ویژه توسعه استان کردستان توسط دولت در نظر گرفته‌شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهمین جلسه شورای توسعه کردستان با حضور محمدباقر نوبخت، استاندار و جمعی از مدیران برگزارشد.

سخنگوی دولت در این نشست به نقش شورای برنامه‌ریزی اشاره کرد و اظهار داشت: این جلسات فرصتی برای استان است که مطالبات و برنامه‌‌های خود را بیان کنند.

او در خصوص پروژه‌های استان افزود: در بودجه سال ۹۵ که دو ماه به پایان آن مانده است ، ۹۴ طرح و پروژه استانی، ویژه و ملی برای استان کردستان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه، توسعه و چشم‌انداز و افق ۵ سال آینده کشور تدوین و پیش‌بینی‌شده است.

نوبخت گفت: اکنون برای توسعه استان کردستان ۳ فرصت وجود دارد ، یکی اینکه برنامه توسعه ششم در حال تدوین است، دیگری بودجه سال ۹۵ و فرصت سوم بودجه سال ۹۶  که در آن بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ۹۵ گنجانده شود.

او به نقش سازمان برنامه‌وبودجه  تأکید کرد و خاطرنشان کرد: سازمان برنامه‌ و بودجه استان، یار و مددکار سازمان کشور است که بتواند از رخدادها و نیازهای توسعه استان آگاهی یابد و در جهت رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کند.

معاون رئیس جمهور به رشد تملک دارایی‌ها در استان اشاره کرد و عنوان کرد: در سال ۹۵ تملک دارایی سرمایه استان ۱۱۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۴ از۵۱ درصد رشد برخوردار بود. جمع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حدود ۱۶۸ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۴ از ۴۵ درصد رشد برخوردار است. اگر اعتبارات سرمایه‌ای تملک دارایی و سرمایه‌ای استانی ملی را به آن اضافه کنیم حدود ۵۱۴ میلیارد تومان است که۲۸ درصد رشد داشته است.

نوبخت به رشد حاصل از صادرات نفت و گاز اشاره کرد و گفت: جمع دو درصد از درآمد حاصل از صادرات  نفت خام و گاز طبیعی را که ۵۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵  نسبت دو درصد اعتبارات سال ۹۴  ،از۳۵ درصد رشد برخوردار است.

 او به بودجه ویژه توسعه استان اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۶ یک ردیف ویژه به مبلغ صد میلیارد تومان به‌عنوان ردیف ویژه توسعه استان کردستان توسط دولت در نظر گرفته‌شده است.

نوبخت در خصوص نقش راه‌آهن اظهار داشت: یکی از راههای توسعه استان‌ها، توسعه و ایجاد راه‌آهن است که در این راستا در غرب کشور دو خط راه‌آهن در نظر گرفته‌شده، یکی از این خطوط از تهران به سمت کرمانشاه و کشور عراق و دیگری راه‌آهن تهران- همدان،سنندج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز