خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی هرمزگان خبرداد؛

نخستین بارش زمستانی باران در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان از نخستین بارش باران در هرمزگان در زمستان سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، مرضیه سی‌سی‌پور گفت: بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان از بامداد امروز آغاز شد و هم اکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد که بیشتر بارش‌ها در مرکز و شرق استان بوده است.

 سی سی پور افزود: از بامداد تا پیش از ظهر امروز، بندرعباس با 18 و نیم میلیمتر، جاسک با 17 میلیمتر، رودان با 13 میلیمتر، سردشت بشاگرد با 4 و سه دهم میلیمتر، میناب با سه و چهار دهم میلیمتر، بستک با چهار دهم میلیمتر و حاجی آباد با 2 دهم میلیمتر بیشترین بارندگی ها را داشته‌اند.

وی گفت: اکنون از میزان ابرناکی در استان کاشته شده است اما از ساعات بعد از ظهر و شب مجددا ابرناکی افزایش یافته و رگبار باران و رعد و برق در اغلب نقاط استان پیش می‌شود.

سی سی پور افزود: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده به تناوب در بیشتر نقاط استان سبب افزایش ابرناکی و رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی بخصوص در نیمه شرقی استان می‌شود که احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس ادره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به پیش‌بینی تقویت بارش‌ها در استان بویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه توصیه می‌شود تمهیدات لازم در استان اندیشیده شود.

وی افزود: اکنون دریای عمان در محدوده شهرستان جاسک نسبتا مواج است که صبح امروز ارتفاع موج در این محدوده تا یک‌ ونیم متر رسید، اما تنگه هرمز و خلیج فارس متلاطم(ارتفاع موج کمتر از یک متر) است و ترددهای دریایی در این محدوده انجام می‌شود.
سی سی پور افزود: دمای شهر بندرعباس اکنون 19 درجه سانتیگراد و نسبت به دیروز این موقع سه درجه سردتر است.

وی گفت: حاجی آباد با 11درجه سانتیگراد سردترین و میناب با 26 درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.

کد خبر : ۴۴۹۹۴۴