خبرگزاری کار ایران

آیت الله غرویان مطرح کرد:

آیت‌الله هاشمی همواره نگران جریان واپسگرایی در کشور بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۱۶۴

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همواره نگران جریان واپسگرایی در کشور بود،گفت: این دانشگاه باید فکر و اندیشه های آیت الله هاشمی را زنده نگه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، آیت الله محسن غرویان در مراسم نکوداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه آیت الله هاشمی انصافا مظلوم بود، اظهار کرد: هر چقدر بیشتر پی به مظلومیتش می بریم محبوبیت و عزتش در دل ما بیشتر می شود.

وی افزود: یکی از مظلومیت‌های آیت الله هاشمی این بود که فکر می‌کردیم آیت الله صرفا یک سردار سازندگی و سیاست مدار بزرگ بود ولی باید گفت که ایشان  یک متفکر و اندیشمند بزرگ و مفسر و محافظ بزرگ قرآن بود.
 
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی نیمی از قرآن را از حفظ بود، ادامه داد:  هاشمی در تمام سخنرانی‌های خود آیات قرآن می‌خواند و همواره به دانشمندان توصیه می‌کرد برای حل مشکلات علمی به قرآن رجوع کنند.
 
این‌استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: آیت الله‌هاشمی همیشه نگران بود که جریانی می‌خواهد تحجر و واپسگرایی را در کشور همه گیر کند و یکی از نشانه های مظلومیت اش همین بود.

آیت‌الله غرویان با بیان اینکه انتشار کتاب‌ضد استعماری‌إامیرکبیر در آن زمان به دست هاشمی‌ نشان‌دهنده افکار بزرگ و جهانی این مرد بود ادامه داد: وقتی مقدمه این کتاب را بخوانیم متوجه شخصیت مبارزه‌طلبی و بارز رفسنجانی در همان زمان جوانی می‌شویم.
 
وی خاطرنشان کرد: در بعد حکمت اخلاقی، می‌توان گفت اسلام آیت الله هاشمی با اسلام بعضی‌ها فرق داشت.اسلام ایشان اسلامی بود که معتقد بود با تشویق باید حرکت کرد نه با تنبیه. با تنبیه نمی شود انسان را اسلامی کرد و جوانان را با بهشت و اخلاق مداری باید جذب دین کرد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: آیت الله هاشمی همواره سعی داشت با آزاد اندیشی دینی در توسعه روابط دیپلماتیک و جذب جوانان به اسلام حرکت کند و از گسترش نوع نگاه تنگ‌نظران و متحجران در آینده کشور نگران بود.
 
آیت الله غرویان با بیان اینکه آیت الله هاشمی معتقد بود مردم عقل، دین و عقلانیت دارند و حرف های ما باید مطابق فطرت و عقلانی باشد،افزود: می‌توان جهان را با اخلاق مدیریت کرد و هاشمی این هنر را داشت.
 
عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رفسنجانی می‌خواست با حفظ دین اسلام با دنیا روابط انسانی برقرار کند، اظهار کرد: او بزرگ مردی بود که وقتی از دنیا رفت پرچم ۵۶ کشور جهان به نشانه ادای احترام به او نیمه‌ افراشته شد.
 
وی مردمی بودن را از صفت‌های بارز هاشمی دانست و گفت: هاشمی فراز و نشیب‌های انقلاب را از حفظ می‌دانست و تحلیل می‌کرد.
 
عضو هیأت امنای استان قم ادامه داد: ناطق نوری در مجلس هفتم آیت الله گفت “حاضرم قسم جلاله بخورم که هاشمی از همان ابتدا تا انتها فقط برای خدا کار کرد”. عده‌ای هاشمی را تکه پاره کردند و گفتند چندتا هاشمی داشتیم، قبل فتنه، بعد فتنه و… ولی هاشمی یکی بود.
 
آیت الله غرویان درباره سخنرانی‌های هاشمی گفت: هاشمی همواره به پیروی از امام راحل سفارش می‌کرد که سیاسیون باید مردم را از خود بدانند و از آنها جدایی‌ناپذیر باشند. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از یادگاری‌های این مرد بزرگ موظف است که راه او را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید  فکر و اندیشه های آیت الله هاشمی را زنده نگهدارد، گفت: شاگردان ایشان دکتر روحانی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری هستند که وظیفه دارند در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی راه ایشان را ادامه دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز