خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

تبدیل چاراویماق به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در زمینه معدنی و فلزی

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی گفت: شهرستان چاراویماق می‌تواند یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در زمینه معدنی و فلزی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان‌شرقی‌گفت: شهرستان چاراویماق‌می‌تواند یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در زمینه معدنی و فلزی باشد که همجوار با معادن بزرگ فلزی انگوران زنجان و زرشوران تکاب قرار گرفته است.

حمید هاشم زاده در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چاروایماق، اظهار داشت: شهرستان چاراویماق دارای پتانسیل‌های معدنی مختلف شامل فلزات، طلا ، سرب و روی و معادن کائولن ، خاک صنعتی و گچ است.
 
وی افزود: از 57 معدن موجود در این منطقه ، 32 معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که 14 مورد از آنها در حال استخراج هستند.
 
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان چاراویماق واگذاری 3000 کیلومتر مربع پهنه این شهرستان جهت شناسایی از نظر کانی‌زایی فلزی به شرکت ایمیدرو است که حدود 80 درصد از کارهای آن انجام شده و بزودی نتایج حاصل از اکتشافات پهنه اعلام خواهد شد.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی با توجه به وسعت ، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های طبیعی موجود در این شهرستان تصریح کرد: سند تدبیر توسعه این شهرستان با در نظر گرفتن تنگناها و قابلیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف تهیه شده است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اتکای برنامه سند تدبیر به منابع غیردولتی ، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان با پیش‌بینی حدود 77 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که بدیهی است تحقق اهداف این سند منوط به جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای طرح‌های پیش‌بینی شده است.
 
هاشم زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان چاراویماق تاکیدکرد: آبزیإ‌پروی  و گردشگری از مهمترین ظرفیت‌های‌آیین شهرستان است که با توجه به توسعه برخی زیر ساخت‌ها همچون توسعه راه‌ها می‌تواند منجر به منابع درآمد این شهرستان شود که امیدواریم با معرفی وشناساندن آن به سرمایه‌گذاران موجبات سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.
 
 مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: وجود ناحیه صنعتی در این شهرستان که تمام زیر ساخت‌های موجود در آن تعبیه شده از دیگر مزایای مهم شهرستان چاراویماق است.

کد خبر : ۴۵۰۲۶۳