خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

امروز گردشگری و گردشگر اساس اقتصاد این مرز و بوم است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۵۷

شهردار رشت گفت: امروزه گردشگری و گردشگر اساس اقتصاد این مرز و بوم است و رویکرد امروز مدیریت شهری چه در بحث توسعه کالبدی و چه در استفاده از ظرفیت های طبیعی شهر مبتنی بر صنعت گردشگری است.

به گزارش ایلنا از رشت،  کارگاه آموزشی راهنمایان تور با همکاری دفتر توسعه گردشگری شهرداری رشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، موسسه گردشگران پایدار گیل و باحضور سید محمدعلی ثابت قدم در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

سید محمدعلی ثابت قدم ضمن اظهار خرسندی از حضور فعالان گردشگری در تالار گفتگوی شهرداری اظهار داشت: امروزه گردشگری و گردشگر اقتصاد اساسی این مرز و بوم است و رویکرد امروز مدیریت شهری چه در بحث توسعه‌کالبدی و چه در استفاده از ظرفیت‌های طبیعی شهر مبتنی بر صنعت گردشگری است.

شهردار رشت با تاکید بر استفاده از تمامی پتانسیل های گردشگری متناسب با هویت تاریخی خاطرنشان کرد: مردم مهم ترین رکن توسعه پایدار شهری است و فعالان عرصه گردشگری به عنوان یکی از ارکان مرتبط با صنعت گردشگری می توانند بین مردم عامی وجغرافیا یک ارتباط ذهنی درست برقرار کنند، و با نوع کلام خود این رابطه را تبدیل به یک دستاورد اقتصادی بنمایند.

وی افزود: این ارتباطات بخشی کلامی و بخشی سینه به سینه برقرار می شود تا داشته های ما را با کیفیت مطلوب در قالب یک بسته بندی مطلوب عرضه نماید.

ثابت قدم با تاکید بر ایجاد خاطرات جمعی مناسب توسط راهنماییان تور تصریح کرد: در حوزه گردشگری علاوه بر موهبت های الهی ایجاد فضاهای گردشگری شهری که به نوعی سخت افزار و کالبد آن مهیا شده و کالبد نرم افزاری هم توسط فعالان این عرصه با نوع برخورد و یا جشنواره هایی که برگزار خواهد کرد، می توان به ارتقا اقتصاد محلی کمک بسزایی کرد.

حمید آذر پور معاون گردگری استان نیز با اشاره به نگاه مثبت اعضای شورا و شهردار به صنعت گردشگری اذعان داشت: حضور گرم اعضای شورا و شهردار در این کارگاه حاکی از اتفاق نظر آنان به نقش صنعت گردشگری در اقتصاد محلی دارد.

وی با اشاره به برخورداری شهر رشت از اولین های متعدد گفت: وقتی ما به عنوان شهروند رشتی مدعی آنیم که فرهنگ و زبان ما زبانزد خاص و عام است، راهنماییان تور باید رعایت اخلاق در کردار و گفتار را داشته باشند.

مدیر دفتر توسعه گردشگری شهرداری رشت با اشاره به آغاز به کار این دفتر از اوایل مهر ماه سال جاری گفت: این دفتردر یک کار مشارکتی شهرداری با موسسه گردشگری پایدار شهر رشت،  با هدف توانمند سازی فعالین حوزه گردشگری اقدام به برگزاری یک سری کارگاه ها می کند.

هادی زاده برگزاری دوره اختصاصی راهنماییان شهر رشت را گام بعدی دفتر توسعه گردشگری شهرداری رشت خواند و اذعان داشت: با توجه به تهیه سرفصل های این دوره تا قبل از سال جدید این دوره برگزار خواهد شد.

وی افزود : با توجه به اهمیت  صنعت گردشگری در چند سال اخیر، و ارتقا اقتصاد جامعه محلی مبتنی براین صنعت، دفتر توسعه گردشکری شهرداری رشت با حمایت شهردار محترم آماده دریافت هرگونه ایده و طرح از سوی شهروندان محترم رشت است.

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی راهنماییان تور اذعان داشت: موسسه گردشگران پایدار گیل از آبان ماه برای توانمندسازی راهنمایان گردشگر کارگاههایی متعددی برگزار کرد.

ادریس کوثری فرد تصریح کرد: عنوان این برنامه با عنوان راهنماییان تور مبتنی بر استانداردهای هات است که دو تن از همکاران ما با آموزشهایی که در کشورهای چون ارمنستان دیده اند تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

وی افزود: این کارکاه به همت کمیته تحقیق و توسعه گردشگری است که متشکل از ۹ نفر از اعضای اصلی که کارگروه سمینارها موسسه گردشگران پایدار گیل کارگروه تورگردانی ، کارگروه پژوهشی و کارگروه آشپزی و… است.

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی راهنماییان تور با قدردانی از حمایت های شهردار اظهار داشت: علاقه دکتر ثابت به صنعت گردشگری پشتوانه محکمی برای موسسه ماست، متاسفانه گردشگرانی که به گیلان ورود می کنند شناخت چندانی از شهر رشت ندارند، به همین دلیل به سمت ماسوله ویا قلعه رودخان هدایت می شوند، در حالی که خود شهر رشت مناطق گردشگری بسیار زیبایی دارد که اگر کسی بخواهد ازاین مناطق بهره مند شود شاید دو روز باید وقت بگذارد، تا مکان‌های تاریخی و سنتی آن را ببیند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز