خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران البرز اعلام کرد:

برف و باران در راه البرز / احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد با توجه به اخطار اداره کل هواشناسی این استان مبنی بر کاهش محسوس دما و بارش برف و باران، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور اعلام کرد که با توجه به اخطار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش محسوس دما و احتمال آبگرفتگی معابر اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی ازسوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان ضروری است.

 مهرور افزود: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه‌های پیش‌یابی، به سبب نفوذ توده هوای سرد طی سه روز آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعات بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید، در مناطق کوهستانی و سردسیر پدیده کولاک برف، کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، در جاده‌های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه و خسارات احتمالی را باید دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان معمول داشته و به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه و خسارات احتمالی آمادگی لازم را داشته و در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه‌های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمامی موارد توصیه شود.

مدیرکل بحران استانداری خاطرنشان کرد: مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان نیز باید تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، همراه داشتن پوشاک گرم برای تردد در گذرگاه‌های کوهستانی به همراه داشته باشند.

کد خبر : ۴۵۰۴۱۲