خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی:

نجات مشکلات زیست‌محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۵۷

اولین جلسه هفته منابع‌طبیعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به ریاست سازمان جهاد کشاورزی و به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، اولین جلسه هفته منابع طبیعی در سال 95 به میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همچنین با حضور مهندس کریم زاده ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست ابتداء دکتر وهاب‌زاده مدیرکل منابع طبیعی استان با تبریک روز ملی هوای پاک، با تقدیر از حضور فعالانه روسای دستگاه‌ها، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه ؛ این حضور را قوت قلبی برای خادمین عرصه های ملی توصیف کرد و گفت: امروز حفاظت و احیاء عرصه های ملی فراتر از وظایف اداری و تعریف شده است و نجات مشکلات زیست محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است که همه ما باید با همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت کنونی طبیعت اطراف‌مان را بهبود دهیم و حداقل در حالت تثبیت شده قرار دهیم.

وی افزود: این طبیعت متعلق به نسل های آینده نیز هست بنابراین فرزندان این مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. این عرصه ها و طبیعت یک ثروت ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند . بنابراین دست یاری و کمک به سوی همه آحاد جامعه دراز می کنیم و امیدواریم با شعار امسال هفته منابع طبیعی که "همیار طبیعت باشیم" هست؛ واقعا بعنوان همیار طبیعت عمل کنیم و با کاشت یک نهال؛ ایرانی سرسبز و عاری از هرگونه مشکلات زیست محیطی داشته باشیم.

وهاب زاده خاطر نشان کرد:آذربایجانغربی بیش از دومیلیون هفتصدو پنجاه هزار هکتار عرصه ی ملی را در خود جای داده است و حفاظت ازاین عرصه نیازمند مشارکت عمومی و عزم ملی است که همکاری شما عزیزان در دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شما می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف سازمانی امیدوارتر سازد.

رییس ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی تصریح کرد : شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان " همیار طبیعت باشیم " نامگذاری شده است که باید همه تلاش و برنامه ها برای تحقق این شعار برنامه ریزی شود

کریم زاده افزود: این طبیعت متعلق به نسل‌های آینده نیز هست بنابراین فرزندان این مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. این عرصه ها و طبیعت یک ثروت ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از ۳میلیون هکتار اراضی استان حدود ۲.۷میلیون هکتار به مراتع و منابع طبیعی و بیش از ۱۰۰هزار هکتار اراضی جنگلی اختصاص دارد و سرانه جنگل در استان ۳۷هزارم هکتار است که نسبت به سایرکشورها بسیار کم است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز