خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت سیل به زیرساخت‌های جاده‌ای و بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: سیل به زیر ساخت های جاده ای و بخش کشاورزی خسارت های قابل توجهی وارد کرده است.

غلامرضا اربابی مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بدنبال بارش های اخیر و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان تمامی امکانات استان برای کمک به سیل زدگان حادثه بسیج شد و از پنجشنبه گذشته تا سه‌شنبه هفته جاری در این استان چهار جلسه مدیریت بحران تشکیل شده است.

اربابی افزود: سیل اخیر خسارت جانی در پی نداشته است ولی به لحاظ مالی به زیرساخت‌های جاده‌ها و بخش کشاورزی خسارات قابل توجهی را وارد کرده است. 

مدیرکل بحران مدیریت استان سیستان و بلوچستان درباره کمک های استان های همجوار اضافه کرد: امکانات امدادی از استان‌های یزد ، کرمان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و همچنین هلال احمر کشور کمک‌هایی نظیر چادرهای اضطراری و مواد غذایی ارسال شده که ما 200 خانوار را در این چادرها اسکان داده‌ایم. 

وی در ادامه افزود: به لحاظ تامین مواد غذایی در استان برای بحران سیل اخیر مشکلی نداریم و با توجه ذخیره لازم در این زمینه وجود دارد و جای نگرانی نیست.

اربابی بیان کرد: ساکنین سه روستا که به شدت در معرض خطر سیل بودند جابجا شده و به مناطق امن منتقل شده‌اند.

وی درباره خسارت های سیل در  استان گفت:‌ برق 30 منطقه در استان قطع شده که با کمک رسانی اکیپ اداره برق مناطق برق 20 منطقه وصل شده و تنها 10 منطقه فعلا با قطعی برق روبرو هستند..

اربابی از عمده دلایل وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان را راه‌های شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: اغلب رودخانه‌های استان به دلیل آبگرفتگی شدید و مسدود شدن مسیر باعث از بین رفتن جاده ها شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: میانگین بارندگی در این استان سالانه 106 میلی‌متر است که در سه روز اخیر 100 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که البته برخی مناطق تا 164 میلی‌متر هم اعلام بارندگی شده است. به عبارتی یک و نیم برابر بارندگی در طول سال در این سه روز باران باریده است.

اربابی در ادامه افزود: 50 تیم اورژانسی در منطقه حضور دارند و 2 بالگرد که یکی متعلق به اورژانس و دیگری هلال احمر است نیز برای کمک به حادثه دیدگان در مناطق سیل زده حضور دارد. نیروی انتظامی هم در صورت نیاز کمک بالگردی خود را اعلام کرده است.

اربابی در پایان گفت: در دو سال اخیر بیشترین خشکسالی را در کشور استان سیستان و بلوچستان اختصاص داشته و به همین دلیل 1200 روستا با تانکر آب‌رسانی شده‌اند.
 

کد خبر : ۴۵۲۰۷۱