خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور :

مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۸۷

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است، گفت: در این برنامه وظایف دستگاه‌های اجرایی به‌ طور مجزا مشخص و تقسیم وظایف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت، با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی نقش محوری دارد، بیان داشت: لازم است تمامی دستگاه‌ها و ارگانهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی نهایت همکاری با این سازمان را داشته باشند.

وی  اظهار داشت: با توجه به صنعتی شدن زندگی  و تحولاتی که در ساختار فرهنگی و محیطی به وجود آمده است، بعضی از این آسیب‌ها نیز روند رو به رشدی دارد و بنابراین لازم است راهکارها و تدابیر جدید و علمی  برای کاهش این آسیب‌ها ارائه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به نقش کارگروه‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است کارگروه‌هایی که در رابطه با حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان خیابانی، اعتیاد و مسئله سالمندان و غیره تشکیل‌شده است ، در اسرع وقت گزارش‌ها و اقدامات خود را جهت جمع‌بندی نسبت به سازمان بهزیستی ارائه کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی بابیان اینکه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است، گفت: در این برنامه وظایف دستگاه‌های اجرایی به‌طور مجزا مشخص و تقسیم وظایف شده است.

محسنی بندپی به برنامه‌های سال 96 اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام جهت اجرا در سال96، توسعه کمی و کیفی اورژانس‌های اجتماعی است.

وی در خصوص توسعه اورژانس‌های اجتماعی عنوان کرد: در سال 96 اورژانس اجتماعی  در شهرهای قروه, بیجار و دیواندره و دهگلان مستقر خواهد شد و در شهرهایی که نیاز باشد پایگاه‌های خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به لزوم طرح غربالگری ژنتیکی تأکید کرد و گفت:  یکی از راهکارهای جلوگیری از معلولیت‌های جسمی و ذهنی طرح غربالگری ژنتیکی است که نقش زیادی در پیشگیری از این آسیب اجتماعی دارد و باید به آن توجه بیشتری شود.

محسنی بندپی به لزوم حمایت از خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است از خانواده‌هایی که دچار آسیب اجتماعی شده‌اند کمک جدی شود.

وی به طرح توانمندسازی تأکید کرد و ابراز داشت: در این طرح  12 هزار نفر در گروه‌های مختلط تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

محسنی بندپی به لزوم  مناسب‌سازی  معابر اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است در معابر عمومی و ورودی ادارات جهت تردد معلولین آسان‌سازی و چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز