خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران یزد اعلام کرد:

ساختمان‌های ایمن استان نشان ایمنی دریافت کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست مشترک با معاون شهردار این شهرستان ایمنی پایدار برای ساختمان‌های مرتفع به‌ ویژه آپارتمان‌های‌ استان را ضروری دانست و پیشنهاد داد ساختمان‌های ایمن، نشان ایمنی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر استاندار و روابط‌عمومی استانداری یزد، نشست بررسی ایمنی ساختمان‌های استان با حضور مدیرکل و کارشناسان مدیریت بحران استان، سازمان آتش‌نشانی و معاون خدمات شهری شهرداری در دفتر معاون شهردار یزد برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهدای آتش‌نشان حادثۀ ساختمان پلاسکو ، تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی و نظارت را گام مهمی در راستای تهیه شناسنامه ایمنی مجموعه‌های مسکونی و تجاری پُرجمعیت دانست.
«هادی هادی نسب» خواستار رعایت اصول فنی و ایمنی در ساختمان سازی استان و توسعه آموزش‌های مدیریت بحران به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری شد.

وی پیشنهاد داد: طرحی از سوی شهرداری و نظام مهندسی استان به منظور ارائۀ ستاره ایمنی به ساختمان‌هایی که ضوابط فنی و مهندسی ایمنی را رعایت می‌کنند، ارائه شود که اخذ این ستاره توسط مالکین شاخصی برای ایجاد ارزش افزودۀ ساختمان است.
هادی نسب ایجاد آمادگی لازم در بین نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی، تامین تجهیزات مناسب و برگزاری مانورهای آموزشی را از جمله موارد ضروری برای مدیریت بحران دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان سخنان خود با اشاره به ایمن نبودن ساختمان‌های بلندمرتبۀ مسکونی و تجاری استان، بر ایجاد بستر لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از سوی مالکان با همکاری نظام مهندسی و شهرداری تاکید کرد.

گفتنی است برگزاری کارگاه درس آموخته‌های حادثۀ ساختمان پلاسکو برای انتقال تجربیات به مدیران و کارشناسان مدیریت بحران استان در آینده‌ای نزدیک یکی از تصمیمات این نشست مشترک بود.

کد خبر : ۴۵۲۹۸۷