خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خسارت سیل به ۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان/اسکان ۱۶۷۰ خانوار در چادرهای امداد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۷۳

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان از خسارت سیل به سه هزار واحد مسکونی در جنوب این استان خبر داد.

غلامرضا اربابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: جلسه ستاد بحران استان صبح امروز در ایرانشهر به ریاست استاندار و فرمانداران جنوب استان برگزار شد. در این جلسه طبق برآوردهای اولیه تاکنون ۳ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که در تلاش هستیم با کمک نیروهای امدادی و هلال احمر کمک‌های لازم و اسکان‌های موقت برای آنها انجام شود.

وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه تاکنون ۱۶۷۰ چادر امدادی برای سیل زدگان برپا شده است که با اسکان موقت آنها و در اختیار قرار دادن لوازم اولیه شرایط زندگی موقت را برایشان فراهم کنیم.

اربابی یادآور شد: باتوجه به اینکه بیشترین میزان بارش مربوط به جنوب استان بوده بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مربوط به این منطقه است.

وی گفت: خوشبختانه باتوجه به آمادگی نیروهای امدادی و اکیپ‌های راهداری تاکنون هیچگونه خسارت جانی نداشته‌ایم و همه افراد گرفتار در سیلاب به سلامت نجات پیدا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان در آماده باش کامل قرار دارند و عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی و امداد و نجات با جدیت در حال انجام است.

بر اثر بارندگی‌های اخیر و آبگرفتگی رودخانه جنوبی سیستان و بلوچستان ظرف یک هفته گذشته خسارات‌های وسیعی به تاسیسات زیربنایی، کشاوری و جاده‌ای ۱۲ شهر این استان وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز