خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

846 میلیارد تومان پروژه رسمی آماده افتتاح است

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۶۳۵

استاندار کردستان عنوان کرد: 846 میلیارد تومان پروژه رسمی آماده افتتاح است که بخشی از این پروژه ها در ایام مبارک فجر و بخشی هم پس از اتمام این ایام به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی درنشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ابراز تاسف از حادثه پلاسکو و فوت کولبران همچنین کوهنوردان و سیم بانان منطقه کردستان افزود: در صورت تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان بسیاری از مسائل از جمله فعالیت کولبران رفع می شود به گونه ایی که در چارچوب قانون درآمد شان افزایش می یابد.

وی به احجام سنگین بار کولبران اشاره کرد و گفت: با تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و ارائه طرح ساماندهی به دولت سبب بهبود عملکرد کولبران می شود.

استاندار کردستان به تشریح برنامه های این ایام پرداخت و اظهار داشت: 846 میلیارد تومان پروژه رسمی آماده افتتاح است که بخشی از این پروژه ها در ایام مبارک فجر و برخی هم پس از اتمام این ایام افتتاح می شود.

وی به 32 مصوبه سفر ریاست جمهوری به کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: کل پروژه های استان عمرانی است و بیشتر در زمینه های راه، آب و زیرساخت ها سرمایه گذاری صورت گرفته است.

زاهدی با بیان اینکه بسیاری از اعتبارات در سال 94 تحقق پیدا نکرد گفت: با گشایشی که از فروش نفت و همچنین افزایش سهم اوپک نصیب کشور شد حدود 50 درصد سهم اعتبارت 94 تحقق یافت و مابقی تا پایان سال 96 پرداخت خواهد شد. 

وی اضافه کرد: با وجود اینکه گردنه صلوات آباد جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری نبود اما به اقتضای نیاز بخش عمده در سال 94 و یک قطعه در سال 97 به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این یک طرح دراز مدت است علاوه بر اعتبار زمان زیادی را نیز

در بر می گیرد بنابراین با تبدیل کردن به بزرگراه می توان به هدف خود نایل آییم.

وی وجود چهار سرمایه گذار خارجی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاران سلیمانیه نیز با وجود همسانی زبان و همجواری تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه کردستان را دارند و در این راستا تلاش هایی شکل گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: راه عامل توسعه استان محسوب می شود به گونه ایی که سرمایه گذار وضعیت راه را در اولویت فعالیت خود قرار می دهد.

وی مسیر مریوان- سنندج را مطلوب ندانست و اظهار داشت: روستای تیژتیژ تا سه راهی گاران با دارا بودن سه تونل در حال احداث است و 2 سال زمان می برد و اما بدلیل تردد نفت کش ها و تصادفاتی که رخ می دهد کنار گذری را به مسیر نفت کش ها اختصاص دادیم و ظرف مدت یک سال به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان در خصوص پرواز سنندج - کیش گفت: به علت کمبود مسافر و موانع پرواز می طلبد این پرواز به شکل کیش - سنندج - تهران انجام شود چرا که توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز