خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

حمایت از صنایع دستی از بهترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی حمایت از صنایع دستی و اهتمام به توسعه این بخش را یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در مراسم تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان، گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی با زندگی و تاریخ این مرز و بوم عجین شده است و علی‌رغم اینکه  این کارها سراسر عشق و هنر است اما با توجه به اولویت‌های امروز کشور می‌تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال نیز پیشگام باشد.
 
وی افزود: برگزاری این برنامه‌ها که به منظور تشویق و قدردانی از هنرمندان صورت می‌گیرد به احیای مقوله صنایع دستی و دمیدن روح تازه به کالبد این هنرها کمک می‌کند.
 
پورمهدی تاکید کرد: اتفاق بجایی است که گردشگری و صنایع دستی در کنار یکدیگر در یک سازمان قرار گرفته‌اند چرا که توسعه گردشگری زمانی محقق می‌شود که ما قدر داشته‌های خود در حوزه تاریخ و فرهنگ و هنر را بدانیم و در صدد معرفی آنها به جهانیان باشیم.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که خادمان مردم در دولت تدبیر و امید به صنایع دستی و نقش پررنگ آن باور دارند، گفت: بنا داریم در تمام استان نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دایمی عرضه و فروش صنایع دستی را ایجاد کنیم تا بتوانیم نقش خود را در به هدف رساندن و بازاریابی محصولات صنایع دستی استان به خوبی ایفا کنیم.

کد خبر : ۴۵۵۱۶۵