خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان

هدف دولت از کاهش تصدی‌گری، درآمد بیشتر مردم است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۵۳

استاندار کردستان گفت: یکی از سیاست های مهم دولت کاهش تصدی گری در امور اجرایی است و تحقق بسیاری از اهداف منوط به کوچک شدن دولت می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه امضای تفاهم نامه واگذاری مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ایی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت کاهش تصدی‌گری در امور اجرایی است افزود: تحقق بسیاری از اهداف منوط به کوچک شدن دولت است اما متاسفانه شاهد بزرگ‌تر شدن دولت به لحاظ امور اجرایی هستیم.

وی گفت: خوشبختانه این باور در مجموعه دولت بوجود آمده که تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند و دولت ناظر بر اجرای این سیاست باشد.

زاهدی با بیان اینکه در ماده ۲۷ اصلاحیه قانون پیش بینی شده که ساختمان‌های متعلق به دستگاه های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود و به همان شکل مورد بهره برداری قرار گیرد، ابراز داشت: اولین پروژه واگذار شده استخر سقز بود که قبل از این واگذاری پیش بینی ساخت آن در سال ۹۷ برآورد شده بود اما با واگذاری به بخش خصوصی به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ساختمانی که قرارداد آن امروز امضا می‌شود مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ایی است که بعد از بررسی و اعلام فراخوان انجام گرفته است،  اضافه کرد: دولت به دنبال ایجاد درآمد برای خود نیست بلکه هدف اصلی دولت با توجه به امکانات ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد بیشتر برای مردم است.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد این پروژه در اختیار طرح تکاپو(طرح کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار)قرار می گیرد و با انعقاد تفاهم نامه ۱۶ شرکت بزرگ IT داخلی طرح تکاپو را برعهده گرفتند.

استاندار کردستان گفت: امید است این مهم بستری را برای ورود بخش های دیگر فراهم سازد و در این راستا همکاری دستگاه ها اجرایی جهت حمایت از بخش خصوصی الزامی است، دولت نیز با کاهش تصدی گری و واگذاری امور به بخش خصوصی با هدف در آمد بیشتر مردم  و بازده بهتر خواهدبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز