خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت به ایلنا خبر داد:

فرسودگی شبکه عامل اصلی قطع برق در رشت/تمامی راه های اصلی شهرستان باز است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۹۹

فرماندار رشت با بیان اینکه عمده ترین مشکل این شهرستان پس از برف سنگین اخیر قطع برق برخی از روستاهاست،فرسودگی گسترده شبکه را عامل این معضل دانست.

سیروس شفقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از رشت، در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان پس از بارش برف سنگین با اشاره به  حجم بالای بارش برف در این شهرستان اظهار کرد: فرسودگی شبکه‌های برق موجب شده تا با کوچک ترین بارش ها دچار مشکل شویم.

فرماندار رشت با تصریح بر اینکه بیشترین مشکلی که در این شهرستان وجود دارد در حوزه برق رسانی به روستاها است بیان کرد: اکیپ های زیادی در همه بخش‌ها مستقرند ولی به دلیل فرسودگی شبکه و اینکه باید پله پله جلو بروند بعضی از مناطق به ویژه در انتهای خط  زمان بیشتر برای حل مشکل نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در بحث راه ها همه محورهای اصلی شهرستان رشت باز هستند خاطرنشان کرد: و در بعضی مسیرها با کندی حرکت و ترافیک مواجه هستیم که در تلاشیم در ساعات آینده این مشکل مرتفع شود.

شفقی افزود: بیشتر مشکلات در حوزه کندی حرکت و انسداد راه ها به دلیل عدم توجه راننده ها به نکات ایمنی و نبستن زنجیر چرخ بود و حتی تریلی هایی را داشتیم که به دلیل قیچی شدن موجب بسته شده و انباشت خودروها را در مسیر به و جود آوردند.

فرماندار رشت به وضعیت بخش های این شهرستان پرداخت اظهار کرد: در بخش خمام  وضعیت درگیری بیشتری را داشتیم و در حال حاظر با تلاش اکیپ های پای کار 90 درصد شهر برق دار است در حالیکه برق شهر خمام به صورت عمده قطع شده بود.

وی افزود روستاهای این بخش به صورت پراکنده با پارگی کابل های برق روبرو هستند که هم اکنون 30 نیروی امدادی از شهرستان های مجاور مشغول برطرف کردن مشکلات هستند.

شفقی با بیان اینکه در کوچصفهان معضلات جزئی است افزود: در این شهر هم به دلیل سقوط تیربرق و جابجایی آن ها عملیات وقت گیر است و 5 اکیپ در مناطق درگیر فعال هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت اظهار کرد: در بخش سنگر در حوزه شهری قطعی برق جدی وجود ندارد و در روستا هم تیم ها مشغول بازگشایی مسیر هستند.

وی همچنین به مشکلات به وجود آمده در بخش لشت نشا اشاره کرد و افزود:تعدادی از روستاهای همجوار کوچصفهان دچار قطعی برق هستند که اکیپ ها در محل حضور دارند.

فرماندار رشت تعداد روستاهای درگیر قطعی برق را در خشک‌بیجار را 4 روستا عنوان کرد خاطرنشان کرد:در بحث راه های ارتباطی در حوالی منطقه لاله دشت با مشکل کندی عبور و مرور مواجه هستیم.

شفقی بیشترین قطعی برق شهرستان را مربوط به روستاهای بخش مرکزی دانست و اذعان کرد:در بخش مرکزی قطعی برق روستاها متاسقانه زیاد است اما این درحالی است که صبح آمار قطعی برق خیلی بالا بود و با همکاری اکیپ ها تا مقدار زیادی این مشکل برطرف شده ولی با وجود شبکه فرسوده و گستردگی پارگی سیم ها عملیات برق رسانی همچنان با شتاب ادامه دارد.

وی تصریح کرد:تیم های فرمانداری از اولین ساعت شروع بارش برف پای کار هستند و کشیک های مستقر آخرین وضعیت این شهرستان را بررسی می کنند.

فرماندار رشت در پایان به وضعیت نانوایی های این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت:در همکاری نانوایی های شهرستان مشکل عمده ای وجود ندارد و هماهنگی هایی برای ارائه خدمات بیشتر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز