خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معادن و تجارت کردستان:

مدیران شرکت«فرواشتایل» آلمان و بیمه«هرمست» در کردستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۱۷

رئیس سازمان صنعت،معادن و تجارت کردستان در نشست با سرمایه‌گذاران و طرف‌های اروپایی در تهران گفت: مدیران شرکت «فرواشتایل» آلمان و بیمه«هرمست» رسماً برای سرمایه‌گذاری به‌صورت فاینانس در کردستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی با بیان این مطلب افزود: بخش خصوصی و دولت با شراکت پیگیر این موضوع هستند و سال گذشته در سفر محمدرضا نعمت زاده به کردستان کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

وی اظهارداشت: این واحد کارخانه لاستیک گسترش تایر رازی است که قرار است با ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و۲۰ درصد سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موسوم به «ایدرو» احداث شود.

دره وزمی با بیان اینکه راه تامین این واحد صندوق توسعه ملی و یا فاینانس است گفت: هزینه ارزی منابع این واحد ۱۳۰ میلیون یورو است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: آنچه اتفاق افتاده رایزنی خجسته و میمونی است که سرمایه‌گذاران با رایزنی با کشورهای اروپایی و فاینانسورها و بیمه‌های اروپایی بوده و آنها توانسته‌اند به توافقاتی دست یابند که اکنون می‌توان امیدوار بود که بر پایه آن، مذاکرات را به خوبی پیش برد.

 وی خاطرنشان کرد: آلمانی‌ها سرمایه‌گذاری خود را مشروط به تضمین سرمایه‌شان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

 به گفته این مقام صنعتی، بهره این فاینانس دو ونیم درصد است این در حالی است که بهره بانکی در کشور دو رقمی است.

دره وزمی اضافه کرد: در صورت انجام این پروژه با فاینانس آلمانی‌ها، بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات پروژه از آلمان تهیه می شود و عملا این اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور نیز منجر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: کارخانه لاستیک تایر رازی کردستان در زمینی به وسعت 60 هکتار در دشت دهگلان در سال ۹۴ کلنگ زنی شد و پیش‌بینی‌شده این کارخانه درزمان بهره‌برداری بتواند برای یک هزار و 500 نفر شغل ایجاد کند. 

دره وزمی با بیان اینکه برای احداث این کارخانه ۷۵۰ میلیارد تومان منابع ریالی و ارزی نیاز است اظهار داشت: سرمایه‌گذاران گفته‌اند که به‌پیش بینی آنها در زمان بهره‌برداری کامل این کارخانه می‌تواند سالانه ۵۰ هزار تن لاستیک شامل ۳۵ هزارتن لاستیک سبک و 15 هزار تن لاستیک کامیون و اتوبوس تولید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز